Avatar billede 1Dorte Guru
16. januar 2017 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

App Android OS bruger meget mobildata

Hej

Mit mobildata (13 GB) er blevet brugt i løbet af en nat / et døgn.

Jeg kan se, at det er en app "Android OS", som har brugt ca.
95%.

Hvorfor?
Og endnu mere vigtigt - hvordan forhindrer jeg den i at gøre det igen?

Mvh.
Dorte
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2017 - 14:54 #1
Måske en opdatering af android. Slå opdatering fra når det ikke er WiFi
Avatar billede 1Dorte Guru
16. januar 2017 - 21:19 #2
I Google Play - indstillinger - står der allerede, at tlf kun skal opdatere apps via WiFi. Er der andre steder, hvor jeg kan slå opdatering fra, når det er ikke er WiFi?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2017 - 21:35 #3
Ja, google play er kun til apps ikke til systemopdateringer. Det er jo forskelligt fra telefon til telefon, men i indstillinger under "Om telefonen" plejer der er väre et punkt der hedder systemopdateringer eller lignende.
Avatar billede 1Dorte Guru
16. januar 2017 - 21:52 #4
Fin beskrivelse. Men her står allerede "Hent automastisk via WiFi" "Hent kun opdateringspakke eller opdaterer programmer, når enheden er tilsluttet et trådløst netværk".
Flere gode ideer modtages med tak.
Avatar billede 1Dorte Guru
16. januar 2017 - 21:55 #5
Jeg har fundet dette link:
https://www.quora.com/How-do-I-to-stop-the-Android-OS-from-using-background-data

Her skriver Shivam Khare om restrict background data.

Er det er noget, der har indflydelse på mit problem. Jeg kan ikke finde ud af hans forklaring.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2017 - 21:58 #6
Under dataforbrug, hvad siger den der (i mega-/gigabyte)?
Avatar billede 1Dorte Guru
16. januar 2017 - 22:13 #7
Den er delt op pr dag. Normalt har jeg brugt mellem ca. 3-130 MB på en dag.
D. 14.1 er der brugt 11,72 GB og d. 15. er der brugt 26,11 GB. Og så var pakken opbrugt.

Jeg kan finde en oversigt over "Måndeligt forbrug af mobildata (wifi data er også oplyst, men der er ingen begrænsninger). Her har Android OS brugt 25 GB, 2 af mig kendte apps har brugt henholdsvis 0,9 GB og 0,14 GB. Resten er væsentlig lavere.

Jeg ser lige, at det er muligt at lave en "datagrænse/startdag". Den sætter jeg til 200 MB.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2017 - 22:29 #8
Ja, det lyder som en god idé. Men syndes stadig det lyder märkeligt at android har brugt så meget.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2017 - 22:47 #9
Har lige läst mig frem til at andre har haft samme problem og löst det med at slå backup fra.
Avatar billede 1Dorte Guru
17. januar 2017 - 08:30 #10
Jeg prøver det i eftermiddag/aften.
Avatar billede 1Dorte Guru
21. februar 2020 - 23:17 #11
Problemet kom aldrig igen. Vi satte et loft over forbrug - men det blev aldrig et problem igen.