Avatar billede unkn0wn Nybegynder
09. april 2010 - 16:01 Der er 12 kommentarer

Google startside har ændret sig i mit Mozilla Firefox

Jeg har prøvet at søge om hjælp på Google Support om dette problem, men har ikke kunne få hjælp, og det ser ud til at andre også har det samme problem.
Mit problem er, at min Google startside www.google.dk, har ændret sit udseende, det er nu ikke så meget det jeg er irriteret over, det er mere det, at hver gang jeg laver en google søgning, sidder googles drop down søge vindue fast. Ud fra alle de personer som har samme problem ser jeg, at de har Google Toolbar, hvilket jeg overhovedet ikke har rørt ved, så jeg har ingen anelse hvordan min google startside er blevet ændret i mit Firefox. Internet Explorer har den helt normale Google, mens Firefox er blevet ændret, og hvis jeg søger min computer igennem for Google Toolbar, finder den ingenting. Og nu sidder jeg så fast med mit nye Google startside layout i Mozilla Firefox.

Hvordan kan jeg få det gamle Google layout tilbage?

Her viser jeg hvordan en helt normal google søgning ser ud nu:

http://i41.tinypic.com/ir17r8.jpg
http://i41.tinypic.com/f1d1xl.jpg
http://i41.tinypic.com/dw8683.jpg (nogle gange sidder vinduet i midten)
http://i39.tinypic.com/126fuvr.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2010 - 16:38 #1
afinstaller google toolbar, luk firefox.

find mappen (hvis den stadig er der) med
..\Firefox\extensions\{3112ca9c-de6d-4884-a869-9855de68056c}
(det er google toolbar) og slet den.

Hent, og installér google toolbar igen
Avatar billede mchlbk Praktikant
09. april 2010 - 21:25 #2
Jeg er nysgerrig: Hvorfor i alverden installere google toolbar?
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
10. april 2010 - 01:06 #3
Jeg har aldrig installeret Google Toolbar, det er også derfor jeg er virkelig sur over, at min Google startside nu har ændret sit layout og ikke virker optimalt.
Har prøvet dine tips claes57, men de virkede desværre ikke, og har på nuværende tidspunkt ikke fundet mere ud af hvorfor problemet er opstået.
Har kun ET gæt, men det bliver en længere historie.

Dagen før påskeferien gik hele mit net ned, alene pga. TDCs fejl. Så jeg ringede til dem og blev fortalt at mit internet først ville blive lavet efter påsken. Så jeg kørte til den nærmeste 7-eleven og fik mig en 10 dages mobilt internet pakke fra TDC. Den skulle så installere et program som internettet kunne koble sig til for at køre, og lige siden har min Google startside set anderledes ud, men jeg er fuldstændig sikker på at der ikke var noget med "Vil du installere Google Toolbar" da jeg installerede programmet til mit mobile net.

Så mere kan jeg ikke finde ud af, men går ud fra at det er kommet pga. det mobile net jeg installerede. http://i44.tinypic.com/w1d0g.jpg
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. april 2010 - 10:31 #4
Kender du denne addon?

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10909

Med den kan du klikke på en knap og vise siden som den ville se ud i Internet Explorer. Du kan indstille den til altid at vise bestemte side som de ville se ud i Internet Explorer.

(Den bruger Internet Explorers "motor", men viser siden i et almindeligt Firefox-faneblad.)

Måske hjælper det?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2010 - 10:42 #5
>mchlbk
bare til info (jf #2)
jeg har toolbar fordi jeg bruger flere browsere flere steder, og vil have mine bogmærker med mig rundt uden ekstra administration.

>unkn0wn
tag lige et billede af funktioner/tilføjelser - fanebadet udvidelser, så jeg kan se, hvad du har af disse.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
10. april 2010 - 14:08 #6
http://i42.tinypic.com/1994x.jpg
Tak mchlbk for det addon, det virker nu normalt og jeg kan lave Google søgninger uden problemer. Tror at jeg vil bruge det indtil, at Google får løst problemet, hvis det overhovedet bliver løst.

claes57 http://i44.tinypic.com/1zmmi5c.jpg
Jeg tror ikke der er et af disse add-ons som skaber problemet, ellers ville jeg have set det for lang tid siden. Har ikke installeret nye add-ons i lang tid.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2010 - 14:15 #7
prøv at deaktivere 'search helper extension'
Og det er ikke et google-problem - det er firefox, der har ansvaret for det, der sker i browser-vindue mht optegning af data.
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. april 2010 - 16:09 #8
Claes: Har du overvejet Xmarks i stedet?

Den synkroniserer bookmarks mellem Firefox, Internet Explorer, Chrome og Safari, absolut en af mine favoritter. (Den kan også synkronisere passwords, men jeg synes Lastpass er bedre til det formål.)

Google toolbar er sikkert udmærket, jeg var bare nysgerrig.

:)
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. april 2010 - 16:10 #9
Glemte linket: http://www.xmarks.com/

Og Lastpass: http://lastpass.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2010 - 19:41 #10
nu ved google jo i forvejen alt om mig, så jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle køre flere firmaer ind over mine søgninger.
Derfor er de valgt.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
10. april 2010 - 20:56 #11
Inden jeg postede min sidste kommentar, prøvede jeg at deaktivere Search Helper, men det ændrede ikke noget på layout, det er nemlig kun til search funktioner, og har desuden haft denne extension i flere måneder.
Lige for lidt siden prøvede jeg så at opgradere mit Firefox fra 3.5.9 til 3.6.3, men ingenting ser anderledes ud.

Vil prøve at geninstallere Firefox.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
11. april 2010 - 19:47 #12
Fik det til at køre normalt igen efter en geninstallation.
Lav et Svar hvis en af jer vil have points, kan ikke beslutte mig hvem der skal have så dem, så først til mølle bliver det.