Artikel top billede

Salgsdirektør i ServiceGruppen svarer igen på fyring

Den fyrede salgs- og marketingdirektør fra ServiceGruppen, Jan Stig Jørgensen, er langt fra enig i den udlægning af sagen, som administrerende direktør, Preben Duus Jørgensen, er kommet med.

Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.

Tirsdag kom nyheden om, at it-drifts- og vedligeholdelsesselskabet ServiceGruppen fyrede tre ud af seks medarbejdere fra salgsafdelingen.

En af dem var salgs- og marketingdirektør Jan Stig Jørgensen.

Han har været hos ServiceGruppen i knapt fem år, som han selv betegner som "gode og spændende".

I de år har fokus været på vækst inden for IT-outsourcing, som i dag udgør 35 procent af omsætningen.

For ham kom nyheden om fyringen ud af den blå luft.

Forklaringen, der fulgte med, vil han ikke komme konkret ind på.

"Den vil jeg næsten helst holde for mig selv. Du kan sige, at det var uenighed om udførelsen af den strategi, vi havde lagt," siger Jan Stig Jørgensen om fyringen.

Ingen indadvendt salgsafdeling

Han fortæller dog, at han ikke er enig i den forklaring, som administrerende direktør og ejer af ServiceGruppen, Preben Duus Jørgensen, gav til Computerworld tirsdag.

"Jeg vil sige det på den måde, at de ting, der har stået på cw.dk, om at der ikke var en udadvendt salgsorganisation, jo slet ikke er min opfattelse af situationen. Den var absolut udadvendt."

Ikke tale om udskiftninger

Han fortæller videre, at det var ham personligt, der havde ansat de tre nye salgschefer, og at der ikke var tale om erstatninger for de to salgskoordinatorer, der blev fyret udover ham.

"Det er ikke erstatninger, der kommer ind. Det er nye folk, som jeg har ansat per første december til at drive den vækst, vi var blevet enige om," beretter han. 

Han er enig i, at flere af salgskoordinatorernes funktioner er blevet automatiserede, men medarbejderne kunne ifølge ham sagtens være overflyttet til andre afdelinger, idet de udførte administrative opgaver.

"Mine tidligere medarbejdere, som heller ikke er der mere, står totalt uforstående over for, at der ikke skulle være en udadvendt salgsafdeling. Det er jo det samme som at sige, at de ikke har været dygtige nok," siger han.    

Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.
  




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere