Artikel top billede

Foto: Povl D. Rasmussen (Foto: Povl D. Rasmussen)

Onfone kan være på vej til Sverige og Norge

Onfone har analyseret de to nabolandes markeder, og der er ifølge mobilselskabets stifter plads til en ny aktør som Onfone.

Mobilselskabet Onfone har i dag 125.000 kunder i Danmark, og især det seneste halve år har firmaet skovlet kunder ind.
 
Den store fremgang i antallet af kunder er sket på et dansk mobilmarked, der primært er domineret af de fire operatører 3, TDC, Telia og Telenor.
 
Markederne i Norge og Sverige minder ifølge medejer og administrerende direktør i Onfone, Morten Strunge, om det danske, hvor Onfone har succes med sit koncept.

Han forudser derfor, at der også er plads til en ny spiller i de to andre skandinaviske lande.
 
"Vi skal selvfølgelig se på, hvordan pengene kan bruges, når vi får positive tal på bundlinjen. Vi har allerede analyseret landene," fortæller Morten Strunge.
 
Onfone kører i øjeblikket med røde tal på bundlinjen, men det skyldes ifølge Morten Strunge ene og alene, at selskabet kører en aggressiv markedsføringsstrategi for at optage flere kunder.

Samme model, nyt land 
Hvis Onfone træder ind på det norske og svenske marked, så bliver det efter en velkendt devise.
 
"Det bliver en copy/paste af Onfone. Både Norge og Sverige er jo fuldstændig lig Danmark markedsmæssigt. Der er ligeså få spillere, der dominerer markedet, som det er i Danmark," siger han.
 
Morten Strunge ser dog ikke behov for at ekspandere til de andre lande, når kundeoptaget fortsat er massivt i Danmark. Senest optog Onfone 22.000 nye kunder i december.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere