Artikel top billede

Microsoft skruer bissen på i CRM-markedet

Microsoft øger konkurrencen med Salesforce.com og Oracle med udgivelsen af online-platformen til kundestyring, Dynamics CRM Online.

Computerworld News Service: Microsoft meddelte mandag, at Dynamics CRM Online nu er tilgængelig i 40 markeder verden over, hvilket bringer virksomheden i tættere konkurrence med Salesforce.com og Oracles CRM on Demand.

I håbet om at snuppe kunder fra begge disse konkurrenter tilbyder Microsoft et antal økonomiske incitamenter til at skifte.

Nye kunder, der underskriver kontrakten før 30. juni, skal herhjemme betale 229,25 per bruger per måned.

Det skal sammenlignes med henholdsvis 360 og 695 kroner per bruger per år for Salesforce.coms Professional- og Enterprise-versioner.

Microsoft tilbyder også indtil 30. juni nye kunder "i de fleste markeder" op til 1.110 kroner per bruger som modvægt til omkostningerne ved at migrere til CRM Online. Der vil også være gratis prøveperioder.

CRM Online er baseret på Microsofts normale Dynamics CRM 2011, som har været i beta i et stykke tid nu og vil blive tilgængelig 28, februar.

Skal vinde på integration

Den globale tilgængelighed af CRM Online samt muligheden for integration med Microsofts software til produktivitet og samarbejde "kommer til at hæve det generelle konkurrenceniveau inden for CRM," siger Brad Wilson, der er general manager for Microsoft Dynamics CRM, i et interview.

"Den største værdi ved CRM 2011 er, at dette produkt er designet til salgspersonen og ikke til ledelsen," siger Ray Wang, der er direktør for og ledende analytiker hos Constellation Research.

CRM Onlines funktioner såsom dyb integration med Outlook samt mobile egenskaber er afgørende for salgspersonalets daglige arbejde, tilføjer han.

CRM 2011 svarer ikke fra funktion til funktion til Salesforce.com, men "det er sammenligneligt fra salgspersonens perspektiv i forhold til hvad, der er behov for."

En anden mulig fordel er, at Microsoft tilbyder lokale udrulninger, hvilket Salesforce.com ikke gør, tilføjer han.

Oversat af Thomas Bøndergaard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere