Artikel top billede

Københavns Kommune stiller krav til sine leverandører, og dem opfylder CSC måske ikke.

Dropper Københavns Kommune løsninger fra CSC?

Politikere i Københavns borgerrepræsentation forlanger nu en redegørelse om, hvorvidt CSC fortsat skal være leverandør af it-løsninger til Københavnerne.

Læs også:
Du må vente på rettens beslutning om CSC-strejken

CSC-konflikten trækker tydelige spor efter sig, og nu er den også havnet på rådhuset i hovedstaden.

Kampen mellem medarbejdere og ledelse skal undersøges, lyder det fra Neil Stenbæk Bloem (SF), der er medlem af borgerrepræsentationen i Københavns Kommune.

En enig borgerrepræsentation har netop vedtaget et forslag om, at kommunens leverandører skal behandle sine medarbejdere ordentligt.

Jages CSC ud af hovedstaden?

Med baggrund i den beslutning vil Neil Stenbæk Bloem i samarbejde med sin gruppe have en undersøgelse af forholdene i CSC, der er storleverandør af kommunens it.

"Vi har stillet spørgsmål til økonomiforvaltningen om, hvorvidt CSC overholder disse regler. Gør de ikke det, bør vi overveje at finde en anden leverandør," siger han til Computerworld.

"Det er skatteborgernes penge, der betaler it-løsningerne. Hvis leverandørerne ikke behandler sine medarbejdere ordentligt, er den logiske konsekvens, at man bliver afskåret fra at samarbejde med Københavns Kommune."

Nu afventes resultatet af redegørelsen, der kan sætte endnu flere grå hår i CSC's efterhånden pjuskede manke.

Læs også:
CSC-chef: I må gerne udføre strejkeramt arbejde

CSC-folk i sit-down-aktion efter hemmelige jobopslag

Prosa efter trusselsbrev: Vi mener det alvorligt




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere