Artikel top billede

CSC-leverandør: Prosa kan bare komme forbi

At Netdesign fik besøg fra Prosa, tager den administrerende direktør med ro og insisterer på ikke at tage stilling til konflikten.

Onsdag morgen var en lille gruppe Prosa-udsendte med formanden i spidsen på besøg foran Netdesigns hovedkontor i Farum for at uddele flyvesedler med budskabet om ikke at udføre konfliktramt arbejde for CSC.

Det kan du læse mere om her: Prosa presser CSC-leverandør: I skal droppe CSC nu

Peter Rafn, der er administrerende direktør hos Netdesign, raser dog ikke over, at Prosa på den måde prøver at påvirke hans ansatte.

"Det er helt fint, at de kom på besøg. Jeg tror, de var der en times tid. De kiggede forbi ved vores hovedindgang," forklarer Peter Rafn.

"Jeg går ud fra, at det er en del af Prosas opgave at aflevere budskabet i den konflikt, som de har med CSC lige nu. Det er ikke en konflikt, vi blander os i. CSC er en god kunde hos os, det har de været historisk, og det håber vi også, de er i fremtiden. Men vi blander os ikke i deres konflikt, og vi har som sådan ingen holdning til den."

Peter Rafn talte ikke selv med gruppen fra Prosa.

Alt er ved normalen

Peter Rafn forklarer, at der ikke er noget udsædvanligt i samarbejdet med CSC, som det er nu.

"Vi er med de fleste af vores store kunder i vekselvirkning, hvor vi løser nogle af deres opgaver, når der er flaskehalse," siger han.

"Vores forretningsmodel er jo at sende vores dygtige konsulenter ud til opgaver, som de er gode til. Hvordan kunder fordeler arbejdet internt mellem deres egne medarbejdere, os og konkurrenter, blander vi os ikke i."

Peter Rafn siger samtidig, at der ikke er noget ekstraordinært i de opgaver, som Netdesign udfører for CSC for tiden.

Har Prosas besøg fået dig til at overveje at trække nogle af medarbejderne hjem?

"Nej. Det villle være helt forkert at ændre vores adfærd i den ene eller anden retning. Hvis vi for eksempel trak vores medarbejdere ud af den her konflikt, så ville vi tage stilling til den," forklarer Peter Rafn.

"Vi har som virksomhed en meget klar holdning omkring vores egne medarbejdere og ligger konsekvent som en af Danmarks bedste it-arbejdspladser. Men CSC-konflikten er ikke min forretning. Jeg er ikke en politisk organisation."

Læs også: Prosa presser CSC-leverandør: I skal droppe CSC nu

Vores ansatte skal ikke tvinges til arbejde hos CSC

Peter Rafn har heller ikke oplevet, at hans medarbejdere har oplevet problemer med at skulle udføre arbejde hos CSC, men hvis det skulle komme der til, skal de ikke tvinges.

"Generelt er det sådan, at hvis der er nogen, der har nogle præferencer, vil de blive tilgodeset. Så hvis vi havde nogle medarbejdere, der ikke brød sig om at lave dette arbejde, eller følte at forholdene ikke var gode nok, ville vi reagere. Vi lever af at have de bedste medarbejdere. Det er ikke slaver, vi har ansat," siger Peter Rafn.

CSC-konlifkten gør det sort/hvidt

En af de ting, der har været kritiseret kraftigt fra Prosas side, er CSC-ansatte, der skal overlevere viden til vikarer.

Det har blandt andet ført til at en række medarbejdere overenskomststridigt har nedlagt arbejdet.

Har dine folk taget del i denne overlevering?

"Hvad jeg er bekendt med, laver vi det, vi plejer derude. Jeg kan godt forstå, hvis man i en arbejdskamp er nødt til at gøre tingene meget sort/hvide, men i vores verden er vidensdeling noget, der sker hele tiden," forklarer Peter Rafn.

"Vi overdrager viden til kunder, hvis for eksempel vi trækker engagement ud eller drosler ned. Andre gange får vi overleveret viden, hvis vores opgaver bliver større opgaver. Det kan både være strategisk, eller i en periode eller på et specifikt projekt, hvor de skal bruge vores kompetencer."

Læs også: Prosa presser CSC-leverandør: I skal droppe CSC nu




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere