TDC stopper nu en annonce for mobilportalen Fly, der kan give associationer til dødsulykken på Roskilde Festival i 2000, hvor ni unge mennesker blev trampet ihjel. Den omstridte reklame med overskriften »tjek fly hvis du går glip af noget på Roskilde« viser en ung mand, som ligger med lukkede øjne på den bare jord. Den unge mand med mudder på bukserne ser døddrukken eller død ud.
»Vi må konstatere, at annoncen desværre har virket stødende på nogen. Det beklager vi dybt og trækker i dag annoncen tilbage med øjeblikkelig virkning. Hverken vi eller Roskilde Festival har i arbejdet med annoncen tænkt på, at den kunne kædes sammen med den tragiske dødsulykke i 2000,« siger Henrik Nørgaard, markedsdirektør i TDC Mobil.
Festivalens talsmand Esben Danielsen sagde tidligere i dag til Ritzau, at han var forundret over, at annoncekampagnen fortsat kører. Men i en pressemeddelelse understreger TDC og Roskilde Festivalen, at der er fuld enighed om annoncen, som begge parter oprindelig har vurderet ens.
»"Når Roskilde Festival i dagens medier er citeret for, at TDC ikke skulle have handlet hurtigt nok, beror det på en misforståelse. Vi har haft en god dialog og er enige,« siger Esben Danielsen.