Jubii Nation lukker

Kunderne vil ikke betale 250 kroner om året for et medlemskab, men de vil gerne betale for internet-tjenester enkeltvist med mikrobetalinger. Den erfaring rigere lukker portalen Jubii nu sin klub, Jubii Nation, der nåede at få 15.000 medlemmer.

15.000 kunder, der betaler 250 kroner for et internet-baseret klubmedlemskab, lyder som en pæn succes, men portalen Jubii er langt fra tilfreds og ændrer nu strategi.

Portalen lukker i dag for tilmeldinger til sin medlemsklub, Jubii Nation, og indbyder kunderne til at betale enkeltvist for de tjenester, de benytter sig af.

- Tendensen i medielandskabet er klar. Vi går imod større fleksibilitet for at imødekomme de stadigt mere individuelle brugerbehov. Se bare på kabel- og satellit-tv. Også her bliver pakkerne flere og mere fleksible, fordi vores behov er så forskellige, siger Martin Thorborg, medstifter af Jubii.

Den nye strategi realiseres, efter at Jubii har udviklet et nyt økonomistyringssystem, der kan håndtere mange små betalinger fra brugerne.

Tjenesterne, der skal betales penge for, omfatter eksempelvis chat, e-mail, tjenester til udvikling af egne hjemmesider og meget andet. Prisniveauet bliver eksempelvis 15 kroner for at kunne høre Jubiis netradio i en måned.

Jubii vil lade brugerne betale med mikrobetalingssystemet Valus eller betalingskort. Konkurrerende mikrobetalingstjenester, eksempelvis bankernes Coinclick-system, kommer sandsynligvis med senere.

Jubii Nation-navnet uddør, efterhånden som de sidste brugeres medlemsperioder udløber.

- Den hastige udvikling har blot gjort, at klubben har udtjent sit formål før forventet. Man må huske på, at vi bevæger os på helt jomfruelig grund, siger Martin Thorborg.

Han mener, at Jubii Nation har været med til at bane vejen for en forståelse af værdien af dansk indhold på nettet. Tabet ved at droppe Nation-ideen er svært at gøre op, fordi 95 procent af indsatsen kan genbruges under den nye strategi, forklarer Jubii-folkene.

Jubii offentliggør ikke mål for, hvor mange kunder den nye strategi skal hente ind i folden.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S