Kritik får Tiscali til at udlicitere kundeservice

Tiscali outsourcer al kundeservice til hollandsk-baserede SNT, efter at tekniske problemer i efteråret førte til timelange ventetider og utilfredse kunder.

Timelange ventetider for at komme igennem til Tiscalis kundeservice i efteråret får nu den italienskejede internetudbyder til outsource både kundeservice og teknisk support.

- Vi ønsker ikke negativ kritik for vores kundeservice, når vi ellers leverer produkter af meget høj kvalitet. Vi har erkendt, at vi ikke har haft den fornødne ekspertise til at køre et call center af den størrelse og med det serviceniveau, vi har behov for, siger Tiscalis salgs- og marketingdirektør Mikkel Børve.

Da Tiscali i efteråret 2002 sagde farvel til omkring 110 ud af 223 ansatte i Danmark, førte det til kaos, når kunderne ville i kontakt med selskabets kunde- og regningsservice.

Fra 10. februar bliver det derfor ansatte hos call centret SNT's danske afdeling, som skal tage telefonerne, når Tiscalis kunder ringer.

- Vi har nu indgået en aftale med en ekspert på området, og vi forventer, at vi uden meromkostninger nu opnår en højere service samt sikrer os en professionel kundebehandling ? og dermed mere tilfredse og loyale kunder, siger Mikkel Børve.

Hollandske SNT har 530 ansatte i Danmark og varetager allerede lignende funktioner for en række virksomheder. Tiscalis nuværende medarbejdere i kundeservice tilbydes ansættelse hos SNT.

Teknisk erhvervssupport for storkunder vil Tiscali fortsat varetage internt.

SNT Danmark er det tidligere Direct Response Services (DRS), som Telia i 2001 solgte til den hollandske SNT Group.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly