Kritik får Tiscali til at udlicitere kundeservice

Tiscali outsourcer al kundeservice til hollandsk-baserede SNT, efter at tekniske problemer i efteråret førte til timelange ventetider og utilfredse kunder.

Timelange ventetider for at komme igennem til Tiscalis kundeservice i efteråret får nu den italienskejede internetudbyder til outsource både kundeservice og teknisk support.

- Vi ønsker ikke negativ kritik for vores kundeservice, når vi ellers leverer produkter af meget høj kvalitet. Vi har erkendt, at vi ikke har haft den fornødne ekspertise til at køre et call center af den størrelse og med det serviceniveau, vi har behov for, siger Tiscalis salgs- og marketingdirektør Mikkel Børve.

Da Tiscali i efteråret 2002 sagde farvel til omkring 110 ud af 223 ansatte i Danmark, førte det til kaos, når kunderne ville i kontakt med selskabets kunde- og regningsservice.

Fra 10. februar bliver det derfor ansatte hos call centret SNT's danske afdeling, som skal tage telefonerne, når Tiscalis kunder ringer.

- Vi har nu indgået en aftale med en ekspert på området, og vi forventer, at vi uden meromkostninger nu opnår en højere service samt sikrer os en professionel kundebehandling ? og dermed mere tilfredse og loyale kunder, siger Mikkel Børve.

Hollandske SNT har 530 ansatte i Danmark og varetager allerede lignende funktioner for en række virksomheder. Tiscalis nuværende medarbejdere i kundeservice tilbydes ansættelse hos SNT.

Teknisk erhvervssupport for storkunder vil Tiscali fortsat varetage internt.

SNT Danmark er det tidligere Direct Response Services (DRS), som Telia i 2001 solgte til den hollandske SNT Group.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere