Første CRM-software fra Microsoft

Microsoft er klar med selskabets første produkt til kundestyring, CRM, der er målrettet mod virksomheder med færre end 500 medarbejdere. CRM-software kører kun på Microsofts egen platform og er i første omgang kun sluppet fri i Nordamerika.

Med nogle måneders forsinkelse er Microsoft klar med sit første CRM-produkt, som skal tage kampen op på et marked, der domineres af firmaer som Siebel og SAP.

Microsoft CRM skal hjælpe firmaer med færre end 500 medarbejdere til at holde bedre styr på kunderne. Fokus er dermed anderledes end hos konkurrerende produkter fra Siebel og SAP, som også bruges til større virksomheder.

Det nye CRM-software er et af de første produkter fra afdelingen Microsoft Business Solutions, hvor Navision hører under.

CRM-produktet skulle oprindeligt have været klar i slutningen af 2002. Fortsat udvikling af den del, der skal stå for integrationen med bagvedliggende systemer, har dog forsinket softwaregiganten.

Microsoft CRM kommer i handlen i USA og Canada i næste uge, mens versionerne til Europa, Mellemøsten, Asien og Latinamerika først sendes på gaden i anden halvdel af 2003.

Prisen for softwaren går fra cirka 2.700 kroner per licens for standardversionen til knap 9.000 kroner per licens for den professionelle version.

Herudover kræves også Windows 2000 Server samt produkterne SQL Server 2000, Active Directory og Internet Explorer, for at Microsoft CRM fungerer. Dertil kommer, at Microsoft anbefaler Exchange Server 2000 og Office 2000 eller XP, hvis produktet skal køre optimalt.




IT-JOB
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere