Første CRM-software fra Microsoft

Microsoft er klar med selskabets første produkt til kundestyring, CRM, der er målrettet mod virksomheder med færre end 500 medarbejdere. CRM-software kører kun på Microsofts egen platform og er i første omgang kun sluppet fri i Nordamerika.

Med nogle måneders forsinkelse er Microsoft klar med sit første CRM-produkt, som skal tage kampen op på et marked, der domineres af firmaer som Siebel og SAP.

Microsoft CRM skal hjælpe firmaer med færre end 500 medarbejdere til at holde bedre styr på kunderne. Fokus er dermed anderledes end hos konkurrerende produkter fra Siebel og SAP, som også bruges til større virksomheder.

Det nye CRM-software er et af de første produkter fra afdelingen Microsoft Business Solutions, hvor Navision hører under.

CRM-produktet skulle oprindeligt have været klar i slutningen af 2002. Fortsat udvikling af den del, der skal stå for integrationen med bagvedliggende systemer, har dog forsinket softwaregiganten.

Microsoft CRM kommer i handlen i USA og Canada i næste uge, mens versionerne til Europa, Mellemøsten, Asien og Latinamerika først sendes på gaden i anden halvdel af 2003.

Prisen for softwaren går fra cirka 2.700 kroner per licens for standardversionen til knap 9.000 kroner per licens for den professionelle version.

Herudover kræves også Windows 2000 Server samt produkterne SQL Server 2000, Active Directory og Internet Explorer, for at Microsoft CRM fungerer. Dertil kommer, at Microsoft anbefaler Exchange Server 2000 og Office 2000 eller XP, hvis produktet skal køre optimalt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere