Alvorlig kritik af Debitels kundeservice

Teleselskabet Debitel sortlister fortsat kunder fra belastede kvarterer i Danmark. Og kunder risikerer, at deres klager bliver krøllet sammen og smidt i skraldespanden. Det skriver dagbladet B.T.

I Forbrugerstyrelsen ser man atter kritisk på Debitels kundepolitik.

Dagbladet B.T. skriver i dag, at teleselskabet systematisk siger nej tak til kundeemner, der har adresse i Vollsmose eller Gjellerup, eller har et af en række udenlandske efternavne.

I 2001 nedlagde Forbrugerombuds­manden forbud mod teleselskabets praksis med at spørge mulige kunder, om de havde dansk statsborgerskab.

Diskriminationen, der skulle være på kant med både FN's menneskerettig­hedskonvention og god markeds­føringsskik, fortsætter imidlertid, skriver avisen, der citerer en tidligere medarbejder hos Debitel for oplysningerne.

Medarbejderen var ansat i Debitels kundeservice, og herfra fortæller han også om en stresset hverdag, hvor kunderne helst ikke skulle få ret i deres klager.

- Telestyrelsen er den eneste mulige klage-instans udover at gå til avisen, siger den tidligere medarbejder, der en enkelt gang oplevede en overordnet, der grinede af en klage og derefter krøllede den sammen og smed den ud.

Debitel afviser, at klager skulle blive smidt ud med vilje, men selskabet vil i øvrigt ikke kommentere sagen, fordi den tidligere medarbejder har brudt sit tavshedsløfte.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere