Initiativer for at stabilisere it-driften

Her er nogle af de initiativer som, IT og TCS har sat gang i for at forbedre it-driften:

Flere ressourcer og viden på mobilområdet

• TCS har tilført ekstra 20 medarbejdere til mobilområdet, således at det samlede antal nu udgør 70.
• TCS er ved at ansætte to med NABS-indsigt til deres offshore team og har allokeret teknisk kompetence i samarbejde med AMDOCS i Indien.
• TCS har allokeret ekstra funktionelle kompetencer til KVIK OC og er ved at gennemføre intern uddannelse for at sikre forankring af viden mellem de tekniske og funktionelle kompetencer på området.
• TCS har allokeret ekstra ressourcer til MME & MMI området og øget samarbejdet med Comptel på løsning af de konkrete P2 tickets.
• Tilføjet en ekstra teknisk arkitekt med end to end mobilviden.

Bedre proces for fejlhåndtering

• Etableret en teknisk videndatabase med henblik på hurtigere fejlafhjælpning og proaktiv kvalitetsforbedring.
• Afholdelse af debriefing efter hver ny P1 og P2, således at teknisk teams hurtigere kan optimere fejlafhjælpning og kommunikationen.
• Øget kvalitet og hyppighed i opdatering af fejlløsningsbeskrivelser i HP Service Manager, der anvendes af alle (TDC og TCS inkl partnere).
• Ændring af retningslinjer for fejlafhjælpning
• Etablering af rutiner på systemerne, der gør det muligt bl.a. at foretage memory dump.

Stop for it-frigivelser

• Frigivelse af nye it-opdateringer er sat på pause henover sommerferien, så vi ikke tilfører systemerne nye fejl.
• Der er etableret et Freeze board med repræsentanter fra TDC og teknisk kompetencer fra TCS, som vurderer ansøgninger om dispensationer i perioden.

Daglig operationel status på de kritiske systemer
• Hver morgen kl. 08.30 gennemgår TDC TPM & IT ledelse, Service Delivery vagten og TCS driftsledelse status på fremdriften af fejlafhjælpning på de kritiske P1 og P2.

Service Improvement Program (SIP)

• Etablering af en række forbedringsinitiativer indenfor de mest kritiske områder. Disse initiativer har fokus på at styrke kvaliteten, stabilisere driften og skabe effektiv fejlafhjælpning inklusiv kommunikation overfor TDC kunder og brugere af TDC systemer.
• Der afholdes ugentligt fremdriftsrapportering på SIP.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere