Egmont satser på spil til teenagepiger

Mediekoncernen Egmont køber over halvdelen af selskabet Pinkfloor, der udvikler interaktive spil og underholdning for teenagepiger. Nu skal der satses på Playstation i samarbejde med en stor udenlandsk spilproducent.

Den danske mediekoncern Egmont, som ejer 42 procent af Hitman-selskabet IO Interactive, udbygger sin spilsatsning ved at købe hovedparten af den lille danske virksomhed Pinkfloor.

Pinkfloor står bag udviklingen af blandt andet det interaktive univers Powerbabe, som henvender sig til teenagepiger, med alt hvad den kan trække af lyserøde farver, tøse-identitet og østrogen.

Nu kører Powerbabe på Danmarks Radios hjemmeside, men med den nye medejer i hus skal Powerbabe-konceptet videreudvikles til spilkonsoller.

Forhandler med stor spilproducent

- Vi er allerede tyvstartet lidt med at udvikle Powerbabe til en demo til Playstation i samarbejde med en stor udenlandsk spilproducent, fortæller Camilla Lyngbo Hjort, som er medstifter og administrerende direktør i Pinkfloor.

Hvilken udenlandsk spiller vil hun ikke kommentere, da der stadig er forhandlinger i gang.

Samarbejdet med Egmont betyder, at teenagepigerne på sigt kan møde Powerbabe i bogform, og optagelserne til prøveudgave af et tv-gameshow starter i februar. Men Camilla Lyngbo Hjort så også gerne Powerbabe, som hidtil har trukket 150.000 piger til via DR, udviklet til pc.

- Det er klart, at vi helst også vil have pc'en med og også som onlinespil. Det var der, vi startede, og vi ved, at det fungerer. Pigerne kan rigtig godt lide multiplayer. Men den beslutning er endnu ikke taget, siger hun.

Store cifre på ambitionerne

Hos Egmont skorter det heller ikke på ambitionerne på Powerbabes vegne. Administrerende direktør i Egmont-selskabet Nordisk Film, Kenneth Plummer, ser ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten mulighed for at nå en trecifret millionomsætning i Pinkfloor.

Camilla Lyngbo Hjort er lidt mere forsigtig i sine udmeldinger, da der er mange usikkerheder undervejs.

- Det er en langsigtet investering. Men når man er ude i at lave spil til Playstation, skal man gerne op omkring de beløb for at matche investeringen, siger hun.

På papiret er der da også endnu et pænt stykke til bare at komme i nærheden af en succes som IO Interactives. Pinkfloor, der blev stiftet i 2000, har i dag fem fastansatte og de senest offentliggjorte regnskabstal viste en omsætning på godt fem millioner i 2002 og et femcifret underskud.

Tidligere har Pinkfloor udviklet web og mobilspil i samme genre for Motorola.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Inside Sales Specialist

    Københavnsområdet

    TV2

    iOS udvikler til TV 2 Teknologi

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Senior Business Specialist

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job