TDC har rykket rundt på ledelsen i selskabets mange kundeservice-aktiviteter i et forsøg på at sætte mere fokus på de enkelte forretningsenheder. Resultatet er en ny ledelsesstruktur med to ben.
Underdirektør Jesper Lemme skal stå for det ene ben og overtager derfor direktørstolen i TDC Call Center Europe med 200 ansatte fra Vibeke Vesta.
På den måde kommer han i fremtiden til at stå i spidsen for alle de aktiviteter, der ikke har med den traditionelle kundeservice at gøre.
- Det er en ren ledelsesmæssig forandring, og der er tale om en forenkling af, hvordan og hvorledes vores forretning skal deles op, så vi på mit område kan fokusere på de ting, der ligger ud over traditionel telefoni, siger Jesper Lemme.
Call Center Europe i Sønderborg, som Jesper Lemme overtager ledelsen af, fik i 2002 et underskud på 6,7 millioner kroner før skat. Ifølge Jesper Lemme fik selskabet i 2003 vendt nedgangen, så det i dag er en pæn forretning. Han skal nu i gang med at finde den rette person til at overtage den daglige ledelse.
I alt kommer han til at få ansvar for 1.100 medarbejdere under området info og service, heriblandt oplysningen, handicapservices, den maritime kommunikation og altså nu Call Center Europe.
Det andet ben, den private kundeservice, vil det fortsat være Carl Peter Møller, som står i spidsen for. Han er til gengæld trådt ud af bestyrelsen i TDC Call Center Europe, hvor Gert Rieder - tidligere direktør for Tele Danmark Mobil - er ny formand.