Ofir tabte 20 millioner kroner

Søndagsavisens internetaktiviteter i Ofir gav sidste år et underskud på over 20 millioner kroner. Ofir køber sig nu yderligere ind i jobtjenesten Matchwork, som allerede har bidraget med et to-cifret milliontab.

Ofir udgør kun en lille del af den børsnoterede koncern Søndagsavisen, men internetselskabets underskud på 20,2 millioner kroner i 2003 sætter alligevel sit præg på regnskabet.

Søndagsavisen fik sidste år et overskud på 44,2 millioner kroner, men det kunne have været næsten 50 procent større, hvis ikke de underskudsgivende aktiviteter i Ofir tyngede ned.

Trods et tab på over 20 millioner kroner er der alligevel fremgang at spore for Ofir, som i de to foregående år tabte over 115 millioner kroner i alt.

Omsætningen er også på rette vej, da den i 2003 steg til 36,3 millioner kroner, hvilket er næsten 60 procent mere end året før.

Den fremtidige vækst skal komme fra mere brugerbetaling og en øget brug af Ofirs interessebank - en database over brugere, som er interesserede i at modtage reklame-mails.

Samtidig med offentliggørelsen af regnskabet har Ofir købt sig yderligere ind i jobtjenesten Matchwork, så Ofir nu sidder på 95,71 procent af aktierne.

Søndagsavisen har allerede én gang postet 21,3 millioner kroner i Matchwork for at dække et underskud på 33,7 millioner kroner.

Ofir forventer at forbedre resultat væsentligt i 2004, hvor specielt software- og portaldelen skal bidrage med vækst. Hvorvidt jobtjenesten også vokser, afhænger af den generelle økonomiske udvikling i samfundet, skriver ledelsen i selskabets årsberetning.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere