Dansk kanon-vækst for norsk CRM-hus

Selskabet Superoffice, som sælger kundehåndteringssystemer (CRM) fik sidste år en vækst på over 40 procent i Danmark. Direktør Michael Ærø har ingen enkelt forklaring på den store fremgang, men fremhæver benhårdt salgsarbejde og udtynding blandt konkurrenterne.

Den norske leverandør af kundehåndteringsssystemer (CRM), Superoffice, har klaret sig godt gennem det sidste år trods den fortsatte generelle afmatning i it-branchen.

Hele selskabet fik sit hidtil bedste resultat siden begyndelsen i 1990 med en omsætning på 170 millioner danske kroner. I Danmark blev omsætningen på 20 millioner kroner, hvilket er en forbedring på over 40 procent i forhold til året før.

Direktør i Superoffice Danmark, Michael Ærø, har forskellige bud på, hvorfor det er gået så meget bedre for softwarehuset sidste år.

En ekstrem fremgang

- Det er jo en helt ekstrem fremgang, men egentlig er der ikke de store historier i det. Det skyldes bare vedholdenhed. Vi gør det, som vi hele tiden har gjort, men trænger måske bedre igennem nu. Og så er der en hel del konkurrenter, som nu er væk, siger Michael Ærø.

Blandt de CRM-selskaber, som sidste år drejede nøglen om, var den danske afdeling af østrigske Update Software, mens Baan blev opkøbt og indlemmet i SSA Global.

Michael Ærø må ikke opgive det specifikke tal for det danske overskud af hensyn til moderselskabet, som skal overholde den norske børslovgivning.

Han peger på, at Superoffice har en for nordiske forhold ret aggressiv sælger-stil, som minder mere om amerikanske forhold.

Nemme at tage i brug

Samtidig mener han, at selskabet kan honerere tiden krav om, at kundehåndteringssystemerne er lette at tage i brug, og at implementeringstiden er ultra-kort, påpeger Michael Ærø.

- Tre måneders implementering er absolut maksimum, for virksomhederne skal kunne komme i gang med at bruge systemet og tjene penge, siger han.

Selskabet har lige hyret fem nye medarbejdere i tillæg til de 23, der i forvejen sidder på Superoffice's adresse i Greve.

I det forløbne år har Superoffice tegnet kontrakter med selskaber som Group 4 Falck og Deloitte & Touche.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil