På trods af kun at have en promille af de danske mobilkunder har mobilselskabet 3 ikke tænkt sig at smide håndklædet i ringen.
Presset af efterspørgslen har mobilselskabet i dag ansat 21 nye sælgere, der skal overbevise danskerne om at investere i næste generations mobiltelefoni, 3G.
Ansættelserne bringer 3's medarbejderstab op på 241 ansatte i Danmark, og de kommer efter at mobilselskabet har ført en aggressiv markedsføring i tv, aviser og på nettet.
- Vi har oplevet, at vi får så mange kundehenvendelser, at vi har brug for flere sælgere til at håndtere det. Vi oplever et øget salg, og jeg tror ikke, at vi færdige med at ansatte endnu, siger 3's danske direktør, Christian Jørgensen.
Statistik fra IT- og Telestyrelsen viser, at tilsvarende kampagner kun tiltrak 3.425 danske kunder i 3's første tre måneder.
Det er langt fra den mellem halve og hele million kunder, som selskabet ifølge teleanalytiker John Strand, Strand Consult, har brug for i Danmark, hvis forretningen skal løbe rundt.
Alligevel mener Christian Jørgensen, at alt går efter planen, og at der i selskabets overordnede forretningsplan er taget højde for, at massiv markedsføring kan være nødvendig.
- Det er klart, at man ikke kan komme som nyt selskab og sige til potentielle kunder, at de skal købe noget, uden at de ved, hvad det er. Men vi er tilfredse med, hvad der kører, og det ligger inden for det, vi regner med, siger han.
Samtidig siger Christian Jørgensen, at prisændringer også er en del af planen på det hårde danske mobilmarked.
- Danmark har en meget aggressiv konkurrencesituation, og den må vi tilpasse os hele tiden. Vi har sænket priserne i januar, og det er ikke sidste gang, at vi ændrer prisstrukturen. Man skal hele tiden være oppe på mærkerne på det danske marked, der er så dynamisk og aggressivt, siger han.
Ud over de nye sælgere ansatte 3 allerede midt i februar nyt administrativt personale, der skal håndtere de kunder, det lykkes sælgerne at lokke ind i folden.