Mobilselskabet 3 udvider salgsstyrken

Massiv markedsføring og lavere priser har givet mobilselskabet 3 så mange henvendelser, at selskabet nu ansætter 21 nye sælgere. Det danske mobilmarked er akkurat lige så aggressivt som 3's danske direktør havde forventet.

På trods af kun at have en promille af de danske mobilkunder har mobilselskabet 3 ikke tænkt sig at smide håndklædet i ringen.

Presset af efterspørgslen har mobilselskabet i dag ansat 21 nye sælgere, der skal overbevise danskerne om at investere i næste generations mobiltelefoni, 3G.

Ansættelserne bringer 3's medarbejderstab op på 241 ansatte i Danmark, og de kommer efter at mobilselskabet har ført en aggressiv markedsføring i tv, aviser og på nettet.

- Vi har oplevet, at vi får så mange kundehenvendelser, at vi har brug for flere sælgere til at håndtere det. Vi oplever et øget salg, og jeg tror ikke, at vi færdige med at ansatte endnu, siger 3's danske direktør, Christian Jørgensen.

Statistik fra IT- og Telestyrelsen viser, at tilsvarende kampagner kun tiltrak 3.425 danske kunder i 3's første tre måneder.

Det er langt fra den mellem halve og hele million kunder, som selskabet ifølge teleanalytiker John Strand, Strand Consult, har brug for i Danmark, hvis forretningen skal løbe rundt.

Alligevel mener Christian Jørgensen, at alt går efter planen, og at der i selskabets overordnede forretningsplan er taget højde for, at massiv markedsføring kan være nødvendig.

- Det er klart, at man ikke kan komme som nyt selskab og sige til potentielle kunder, at de skal købe noget, uden at de ved, hvad det er. Men vi er tilfredse med, hvad der kører, og det ligger inden for det, vi regner med, siger han.

Samtidig siger Christian Jørgensen, at prisændringer også er en del af planen på det hårde danske mobilmarked.

- Danmark har en meget aggressiv konkurrencesituation, og den må vi tilpasse os hele tiden. Vi har sænket priserne i januar, og det er ikke sidste gang, at vi ændrer prisstrukturen. Man skal hele tiden være oppe på mærkerne på det danske marked, der er så dynamisk og aggressivt, siger han.

Ud over de nye sælgere ansatte 3 allerede midt i februar nyt administrativt personale, der skal håndtere de kunder, det lykkes sælgerne at lokke ind i folden.

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Sikkerhed | København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

20. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S