Mobilselskabet 3 udvider salgsstyrken

Massiv markedsføring og lavere priser har givet mobilselskabet 3 så mange henvendelser, at selskabet nu ansætter 21 nye sælgere. Det danske mobilmarked er akkurat lige så aggressivt som 3's danske direktør havde forventet.

På trods af kun at have en promille af de danske mobilkunder har mobilselskabet 3 ikke tænkt sig at smide håndklædet i ringen.

Presset af efterspørgslen har mobilselskabet i dag ansat 21 nye sælgere, der skal overbevise danskerne om at investere i næste generations mobiltelefoni, 3G.

Ansættelserne bringer 3's medarbejderstab op på 241 ansatte i Danmark, og de kommer efter at mobilselskabet har ført en aggressiv markedsføring i tv, aviser og på nettet.

- Vi har oplevet, at vi får så mange kundehenvendelser, at vi har brug for flere sælgere til at håndtere det. Vi oplever et øget salg, og jeg tror ikke, at vi færdige med at ansatte endnu, siger 3's danske direktør, Christian Jørgensen.

Statistik fra IT- og Telestyrelsen viser, at tilsvarende kampagner kun tiltrak 3.425 danske kunder i 3's første tre måneder.

Det er langt fra den mellem halve og hele million kunder, som selskabet ifølge teleanalytiker John Strand, Strand Consult, har brug for i Danmark, hvis forretningen skal løbe rundt.

Alligevel mener Christian Jørgensen, at alt går efter planen, og at der i selskabets overordnede forretningsplan er taget højde for, at massiv markedsføring kan være nødvendig.

- Det er klart, at man ikke kan komme som nyt selskab og sige til potentielle kunder, at de skal købe noget, uden at de ved, hvad det er. Men vi er tilfredse med, hvad der kører, og det ligger inden for det, vi regner med, siger han.

Samtidig siger Christian Jørgensen, at prisændringer også er en del af planen på det hårde danske mobilmarked.

- Danmark har en meget aggressiv konkurrencesituation, og den må vi tilpasse os hele tiden. Vi har sænket priserne i januar, og det er ikke sidste gang, at vi ændrer prisstrukturen. Man skal hele tiden være oppe på mærkerne på det danske marked, der er så dynamisk og aggressivt, siger han.

Ud over de nye sælgere ansatte 3 allerede midt i februar nyt administrativt personale, der skal håndtere de kunder, det lykkes sælgerne at lokke ind i folden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere