Den såkaldte datahub skulle samle el-data fra hele landet.
Læs mere om systemet her og forsinkelsen af systemet her.
Håbløs organisation
Hanne Kjærskov er efter at have brugt Datahub dybt frustreret, rasende og føler sig magtesløs som bruger af systemet.
Hun kan berette om flere forhold, som hun simpelthen finder dybt urimelige.
"De siger, de har travlt - det er snart ferie, og jeg lige må vente lidt."
Samtidig frygter hun for næste etape af projektet, hvor endnu flere data skal bringes i spil.
Håbløs organisation
For det første mener hun, at organisationen bag er håbløs.
Blandt andet kan den, ifølge hende, slet ikke finde mails frem, som hun har sendt til dem.
Det startede allerede i marts, da hun forsøgte at komme i kontakt med folkene bag datahubben.
Hun manglede simpelthen vejledning til at udfylde formularen, kimede ifølge efter udsagn supporten ned, men kunne ikke få ordentlig hjælp.
Kodeordet
Det at anskaffe sig et kodeord skal vise sig meget besværligt.
Efter at have sendt en kontrakt retur ringer hun og hører om muligheden for at få et kodeord, så hun kan logge på.
"De siger, de har travlt - det er snart ferie, og jeg må lige vente lidt," lyder hendes beretning om forløbet.
Hun venter syv dage, hvorefter hun skriver og spørger, hvornår kodeordet kommer.
Men der kommet intet svar, og den mail er der stadig i skrivende stund ikke svaret på.
Hanne Kjærskov venter og venter.
Artiklen fortsætter på næste side...