Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

TDC trækker 50 stillinger hjem fra Atea i Baltikum

50 stillinger, der udgør it-helpdisken hos it-giganten TDC, trækkes hjem til TDC. Tidligere var de placeret i Baltikum via Atea.

Uro og kritik har præget beslutningen hos TDC om at oprette et call-center i Nordtyskland.

Men koncerndirektør Jens Aaløse fra TDC afviser, at selskabet vil outsource for outsourcingens skyld.

"Hele vores it-helpdesk, som frem til februar 2014 lå i Baltikum via en ekstern partner, insourcer vi nu," fortæller han til Computerworld.

Det drejer sig om cirka 50 stillinger, som tidligere lå hos Atea. 

"Så nu er det TDC-kollegaer, der har vores it-helpdesk-funktion," forklarer direktøren.

Større plan

Pointen hos Jenes Aaløse er den enkle, at koncernen handler efter sund fornuft.

"Her har vi været inde at vurdere, at vi kan få en højere kvalitet til en bedre pris ved selv at gøre det," siger han.

Og hele øvelsen med at gennemgå TDC's forretninger med henblik på en bedre organisering, bliver netop styret efter det.

"Vi vil ikke outsourcing for outsourcingens skyld. Vi går efter bedste kvalitet for laveste pris. Det er sund fornuft," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

05. december 2023 | Læs mere


Teknologien bliver den næste konkurrencedefinerende slagmark – sådan forbereder du dig

Få bud på, hvordan du kan tænke IT-planlægning som en løbende strategisk proces frem for noget, der foregår fra enkeltprojekt til enkeltprojekt. Herunder hvordan strategisk brug af IT giver dig et stærkt grundlag for at orkestrere kundeoplevelser, kunderelevans og produktivitetsforbedringer.

06. december 2023 | Læs mere


People Tech 2023: Sådan gør du din gode arbejdsplads endnu bedre

Du får indsigt i de nyeste trends, hvor udviklingen går hen, masser af inspiration fra andres erfaringer samt god tid til netværk – og værdifuld indsigt i mulighederne for at effektivisere løn- og HR-processer, understøtter nye arbejdsformer og helt basalt skabe grundlaget for at skabe en bedre og mere attraktiv arbejdsplads.

13. december 2023 | Læs mere