Dyremose på polsk opkøbs-tur

TDC's koncernchef, Henning Dyremose, er taget til Polen for at forberede et opkøb af mobilselskabet Polkomtel, som TDC i forvejen ejer en femtedel af. TDC-direktøren har fået penge at handle med, efter Belgacom er blevet børsnoteret.

- Perlen blandt vores investeringer.

Sådan lød de smigrende ord fra TDC's koncernchef, Henning Dyremose, ifølge nyhedsbureauet Interfax, da han tirsdag var på visit i Polen.

Ordene gjaldt det polske mobilselskab Polkomtel, som TDC ejer 19,6 procent af. Også verdens største mobilselskab, Vodafone, har en aktiepost, men derudover sidder lokale industriselskaber med staten som kontrollerende aktionær på ejerskabet.

En del af de polske ejere har antydet, at de vil sælge deres aktier i Polkomtel for at koncentrere sig om deres kerneforretning.

Vodafone har allerede tilkendegivet, at selskabet er klar til at købe op, men Henning Dyremose rejste til Polen med selvtilliden i orden. Han har lige boostet TDC's bankbog med 12 milliarder kroner, efter Belgacom er blevet børsnoteret, så han har mulighed for at deltage i en budkrig.

Ifølge den polske avis Parkiet var det dog ikke muligt at lokke ud af TDC-chefen, hvor meget han er villig til at betale for Polkomtel, men det er slet ikke sikkert, at han kommer til at konkurrere med Vodafone.

Normalt har TDC en politik om selv at kontrollere sine udenlandske selskaber, men i dette tilfælde erklærede Dyremose sig villig til at bibeholde partnerskabet med Vodafone, skriver Interfax.

TDC og Vodafone gik ind i Polkomtel i 1999.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere