TDC's call center på ret køl igen

TDC Call Center Europa i Sønderborg har fået sorte tal på bundlinjen i 2003 efter et underskud på næsten fem millioner kroner året før. For første gang i fem år er egenkapitalen positiv.

Efter underskud gennem to år har TDC's call center-selskab, Call Center Europe, inkasseret et beskedent overskud i 2003, selv om omsætningen faldt næsten en tiendedel.

Selv om medarbejderantallet i Sønderborg-virksomheden forblev uændret omkring 250, lykkedes det dermed for direktør Vibeke Vesta at skære nok i omkostningerne uden at fyre, til at selskabet kom ud af året med plus en halv million kroner på bundlinjen efter skat, mod 4,6 millioner i minus året før.

Vibeke Vesta blev tidligere i år udskiftet med en ny direktør, nemlig tidligere underdirektør samme sted, Jesper Lemme, som tegner selskabet i årsberetningen.

Her erklærer han sig tilfreds med udviklingen, som skal styrkes ved at droppe mindre kunder, som ikke skaber nok profit, til fordel for større opgaver, ikke mindst for andre TDC-enheder.

TDC Call Center Europe A/S Årsregnskab
Millioner kroner20032002
Omsætning79,788,3
Resultat af primær drift (EBIT)2,1-5,8
Resultat før skat 1,46,7
Resultat4,60,5
Egenkapital13,2-8,1
Antal ansatte251251
Samtidig skal de ansattes færdigheder opgraderes via et uddannelsesprogram.

TDC Call Center Europa forventer et resultat for dette år, der ligger på niveau med 2003-resultatet.

Egenkapitalen, som har været negativ gennem de seneste fem år, er blevet genetableret, fordi TDC-koncernen tilførte 21,5 millioner kroner i 2003.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere