Nyt job til dansk top-CIO med fortid i KMD: Skifter til Nets

Interview: Kasper Tjørntved Davidsen, der er CIO i Leman og har en fortid hos KMD, skifter til en ny topstilling hos Nets.

Kasper Tjørntved Davidsen stopper som Group CIO i transport- og logistikvirksomheden Leman.

Han oplyser, at han har valgt at takke ja til et nyt job i finansverdenen: Kasper Tjørntved Davidsen skal fra 1. januar være senior vice president of transformations i Nets.

“Der foregår mange spændende ting på markedet, og så har man så spurgt mig, om jeg vil hjælpe med til at forsøge at styre Nets igennem nogle af de transformationer, der skal ske,” siger Kasper Tjørntved Davidsen til Computerworld. 

Han betegner det nye job som en ultra spændende stilling og kalder det samtidig for et ønske scenarie.

“Det er det, jeg har brugt det sidste lange stykke tid af min karriere på - og senest også hos Leman; at drive transformationer og digitalisering."

Har en fortid hos KMD
Kasper Tjørntved Davidsen blev CIO i Leman i oktober sidste år. Da han tiltrådte, bragte Computerworld et interview med ham, hvor han fortalte, at hans opgave i Leman ville være at automatisere flest mulige processer:

"Der skal ganske enkelt være færre varme hænder, der er i berøring med de enkelte processer. I den proces, hvor et produkt bliver fragtet fra A til B, skal tingene flyde gennem de forskellige systemer af sig selv," sagde han i interviewet, som du kan læse her: 

Dansk logistikfirma henter ny CIO hos KMD - nu skal der automatiseres: "Færre varme hænder skal være i berøring med processerne"

Kasper Tjørntved Davidsen kom til Leman fra en stilling som vice president for Corporate IT i KMD. Han nåede at være et år og tre måneder hos Leman, før han nu skal arbejde for Nets. 

“Da jeg startede i Leman, satte jeg gang i hele digitaliseringsprocessen og professionaliseringen af it og alt det, der rører forretningsgangene igennem it.”

“Det er klart, at man på et år ikke når i mål med alle projekterne, men man når at sætte dem i gang og at se, at de er on track i forhold til tid og cost, og man ser, at det er den rigtige strategi,” siger Kasper Tjørntved Davidsen til Computerworld. 

"I Nets får jeg mulighed for at arbejde videre med det, som, jeg synes, er det mest spændende; at sætte ting i gang og at transformere. Det er en gylden mulighed for mig.”

Læs også:

Dansk logistikfirma henter ny CIO hos KMD - nu skal der automatiseres: "Færre varme hænder skal være i berøring med processerne"

Overblik: Her er it-organisationens to-do-liste med de afgørende teknologier og digitale strategier





Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
Herning Kommune kæmper med at inddrage borgerne i udviklingen af ny it: "Viljen og ordene er der, men det tager tid," siger it-chef
It i det offentlige: Det offentlige dumper, når det kommer til at inddrage brugerne i udviklingen af kommende it-løsninger, viser en undersøgelse. It-chef Poul Venø kæmper med at få det til at lykkes. "Man skal også forstå den kompleksitet, vi arbejder med i kommunerne," forklarer han.
Computerworld
Google indfører Android-gebyr efter kæmpe EU-bøde: Android-producenter skal nu betale for brug af Google-tjenester
Efter sommerens kæmpe EU-bøde indfører Google licensbetaling for Android-producenters brug af blandt andet Play Store. Men "Android vil forblive gratis og open source," lyder det fra selskabet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .