Artikel top billede

Uber i ny app-satsning: Skal forbinde virksomheder med vikarer

Amerikanske Uber har netop lanceret en ny app, der forbinder virksomheder, som har huller i vagtskemaet med vikarer, der vil tjene en ekstra skilling.

Indtil videre har Uber forbundet bilejere med plads på bagsædet med folk, der har brug for at komme fra A til B.

Men nu tager det deleøkonomiske gigantselskab fat i en ny gren af samme stamme, der har fået navnet Uber Works.

I fremtiden skal det være muligt at udbyde arbejdsopgaver i selskabets nye app, hvor folk kan tilbyde deres hjælp mod betaling.

Det skriver Reuters.

Den nye tjeneste skal hjælpe virksomheder med at fylde hullerne i vagtskemaet. Det er blandt andet rettet mod selskaber, der til tider oplever stigende efterspørgsel eller generelt har en høj medarbejderomsætning, hvor det kan være svært at finde tilstrækkeligt med arbejdskraft.

Uber skriver i et blogopslag, at tjenesten blandt andet henvender sig til virksomheder, der skulle få brug for en ekstra kok, lagerarbejder, rengøringsassistent eller event-personale.

Læs også:Uber med indrømmelse før gigantisk børsnotering: Vores selvkørende biler har lange udsigter

Indtil videre er appen kun tilgængelig i den amerikansk by Chicago i delstaten Illinois.

"Uber Works har en menu, hvor vi direkte forbinder virksomheder såsom restauranter for at hjælpe dem med at fylde ledige vagter," fortalte en talsperson fra Uber til Reuters.

Det er muligt i den nye app at se detaljeret information omkring vagterne, som folk skulle være interesseret i. Information om løn, lokation, kompetencer og eventuel påklædning.

Derudover registreres arbejdstiden også, hvor arbejderene kan tjekke ind og ud af vagterne samt registere pauser, fremgår det af blogopslaget.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hjemmearbejdets påvirkning på trivsel, helbred og arbejdsmiljø

Fremtidens arbejdsplads er hybrid, det er der ingen tvivl om. Men hvad fører det egentlig med sig? Og hvordan omstiller du og din arbejdsplads sig til det? Det kan du blive klogere på, på denne digitale konference.

02. februar 2022 | Læs mere


GDPR - persondatabeskyttelse i praksis

Håndteringen af persondata og GDPR er for længst blevet hverdag hos de danske organisationer, men derfor er det til stadighed vigtigt og altafgørende, at den løbende overholdelse af GDPR er på plads. Vær med og hør, hvordan du ved hjælp af processuelle greb, værktøjer og systemer kan sikre dette.

08. februar 2022 | Læs mere


Analytics, BI og data science: Data-behandling i realtid

Datadrevne løsninger er godt på vej til at vinde indpas i næsten alle industrier - og med god grund. For der er store muligheder i at kunne forstå, fortolke og reagere lynhurtigt på de store datamængder, som alle organisationer genererer. På dette seminar kan du høre om nogle af de bedste eksempler inden for praktisk anvendelse af avanceret data-analyse, hvordan du kommer i gang, og hvordan du kan høste udbytte.

22. februar 2022 | Læs mere






CIO
Sådan tager top-CIO Pernille Geneser livtag med 40 år gamle it-systemer i Stark Group med 10.000 medarbejdere