Artikel top billede

Med stålfast tålmodighed jagter SimCorp nye kunder: Her er Klaus Holses opskrift

SimCorp er en milliardforretning med en relativ smal kundebase. Se her, hvordan selskabet lander de finansielle storspillere som kunder. "Processer med private kunder kan tage fem år," lyder det fra topchef Klaus Holse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i SimCorps proces med at lande nye kunder
  • Hvor mange potentielle kunder har selskabet verden over
  • Hvorfor det går hurtigere at lande offentlige kunder end private
  • Hvordan SimCorp bruger Salesforce til at spotte kunder
1.224
6:15 min
Det kan være en langstrakt affære for SimCorp at lande ny kunder.

Som tommelfingerregel tager det altid over et år før, at kunden er lemmet ind i folden, forklarer selskabets topchef Klaus Holse.

"Processen tager altid lang tid," siger Klaus Holse og tilføjer, at det ikke er unormalt, at det tager fem år at lande en privat kunde.

Men det er der ikke noget unormalt ved. SimCorps kernemålgruppe består nemlig af verdens største spillere af kapitalforvaltere, forsikringsselskaber og pensionskasser.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nu kan du afprøve det nye Microsoft Visual Studio 2022 – hent det her

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Advarer om alvorlige mangler: 75 procent af de danske virksomheder er for dårlige til logning

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Pandoras store it-investeringer har ført til fordobling af onlinesalget under corona

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Lars Seier headhuntede Mærsk-veteran til sit kryptoprojekt: “Jeg er sikker på, at Mærsk ville vælge en blockchain-løsning som Concordiums, hvis de i dag skulle bygge en blockchain-løsning fra bunden”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Skattestyrelsen mangler it-viden og der bør spares på it-konsulenterne: Her er It-rådets syv anbefalinger til skatteministeren


Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Helt nye spilleregler: Sådan får du succes på cloudrejsen
Skiftet til cloud udfordrer din forretning og stiller helt nye krav til, hvordan du håndterer projektet – teknisk og strategisk. Få overblik, råd og konkret viden her.