Artikel top billede

Med stålfast tålmodighed jagter SimCorp nye kunder: Her er Klaus Holses opskrift

SimCorp er en milliardforretning med en relativ smal kundebase. Se her, hvordan selskabet lander de finansielle storspillere som kunder. "Processer med private kunder kan tage fem år," lyder det fra topchef Klaus Holse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i SimCorps proces med at lande nye kunder
  • Hvor mange potentielle kunder har selskabet verden over
  • Hvorfor det går hurtigere at lande offentlige kunder end private
  • Hvordan SimCorp bruger Salesforce til at spotte kunder
1.224
6:15 min
Det kan være en langstrakt affære for SimCorp at lande ny kunder.

Som tommelfingerregel tager det altid over et år før, at kunden er lemmet ind i folden, forklarer selskabets topchef Klaus Holse.

"Processen tager altid lang tid," siger Klaus Holse og tilføjer, at det ikke er unormalt, at det tager fem år at lande en privat kunde.

Men det er der ikke noget unormalt ved. SimCorps kernemålgruppe består nemlig af verdens største spillere af kapitalforvaltere, forsikringsselskaber og pensionskasser.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Kræver noget særligt at levere Microsoft-licenser til staten - for det handler næsten alene om pris

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Morten Pors Simonsen samlede stumperne efter cyberangreb mod fabrik: "Vi fulgte kablerne rundt"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er tre gode råd fra dansk Google-koryfæ til virksomheder, som vil have succes med kunstig intelligens

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Underskuddet vokser i Konica Minolta Danmark: En billigere SKI-aftale og udskiftning i ledelsen koster dyrt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Læs CIO'ens fem gode råd: Sådan lykkedes Atea med at opgradere 1.400 medarbejdere til Windows 11 på rekordtid