Artikel top billede

Med stålfast tålmodighed jagter SimCorp nye kunder: Her er Klaus Holses opskrift

SimCorp er en milliardforretning med en relativ smal kundebase. Se her, hvordan selskabet lander de finansielle storspillere som kunder. "Processer med private kunder kan tage fem år," lyder det fra topchef Klaus Holse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i SimCorps proces med at lande nye kunder
  • Hvor mange potentielle kunder har selskabet verden over
  • Hvorfor det går hurtigere at lande offentlige kunder end private
  • Hvordan SimCorp bruger Salesforce til at spotte kunder
1.224
6:15 min
Det kan være en langstrakt affære for SimCorp at lande ny kunder.

Som tommelfingerregel tager det altid over et år før, at kunden er lemmet ind i folden, forklarer selskabets topchef Klaus Holse.

"Processen tager altid lang tid," siger Klaus Holse og tilføjer, at det ikke er unormalt, at det tager fem år at lande en privat kunde.

Men det er der ikke noget unormalt ved. SimCorps kernemålgruppe består nemlig af verdens største spillere af kapitalforvaltere, forsikringsselskaber og pensionskasser.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Broadcoms gigantopkøb af VMware kan være tjent hjem om blot tre år – de eneste tabere er kunderne

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Teenagehackere lammer berømt britisk bilproducent: Fabrikker lukket og medarbejdere hjemsendt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

De gyldne tider som it-konsulent er forbi: Noget er i gang med at ødelægge den guldrandede forretningsmodel

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Særlig aftale udelukker alle andre: Får solo-kontrakt på levering af udstyr til dansk supercomputer for millioner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er notatet: Sådan lover Microsoft at håndtere de fem største bekymringer om digital suverænitet