Aula er næsten dobbelt så dyr per elev som Skoleintra: Her er priserne

Folkeskolernes nye skolesystem Aula er næsten dobbelt så dyr som forgængeren Skoleintra. De danske folkeskoler skal nu betale 76 kroner per elev for løsningen. Den gamle løsning kostede 40 kroner per elev. Kombit mener dog ikke, at prisen for systemerne kan sammenlignes direkte. "Det er lidt pærer og bananer," lyder det.

Artikel top billede

(Foto: iStockphoto/Lisa Klumpp)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se skolernes regning for henholdsvis Aula og Skoleintra
  • Derfor kan man ifølge Kombit ikke sammenligne Aula med Skoleintra
  • Sådan forholder direktør for Itslearning, der står bag Skoleintra, sig til sammenligningen
848
4:15 min
Folkeskolerne skal finde ekstra penge i budgetterne til at finansiere et af de største kommunale it-projekter i historien, Aula, i forhold til forgængeren Skoleintra.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil