e-Boks er ramt af omfattende nedbrud for anden dag i træk: Alle services er nede

Alle e-Boks' services er nede, og derfor er det ikke muligt for danskerne at logge på digitale post. Det er anden dag i træk, at e-Boks er ramt af et omfattende nedbrud.

Artikel top billede

e-Boks er lagt ned for anden gang på to dage.

Det betyder, at danskerne ikke kan logge på tjenesten Digital Post.

Tirsdag morgen klokken 08:46 melder selskabet om driftsforstyrrelser, der har fået alle e-Boks' services lagt ned.

"Alle e-Boks services/login på e-Boks er stadig ikke tilgængelige.
Vi arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt. Vi beklager de gener, det måtte medføre," lyder det i den seneste statusrapport fra selskabet klokken 09:45.

På e-Boks' hjemmeside fremgår det, at der i øjeblikket er problemer med at logge på e-Boks både via app og web.

"Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden," står der på forsiden.

Problemer to dage i træk

Det er omkring et døgn siden, at e-Boks meldte om tekniske problemer, der forårsagede driftsforstyrrelser på alle services.

Læs mere her: e-Boks ramt af kæmpe-nedbrud: Danskerne kan ikke tilgå Digital Post

Her var der ingen brugere, der kunne logge ind og tjekke post fra blandt andet arbejdsgivere og det offentlige. Nedbruddet varede mandag fra klokken 09:18 til 11:58, hvorefter alle services igen var tilgængelige.

Over weekenden meldte selskabet også om tekniske problemer, hvor borgerne kunne opleve problemer med at logge på tjenesten.

e-Boks håndterer den digitale post fra det offentlige for mere end fem millioner danskere og omkring 600.000 danske virksomheder.

e-Boks' tabte kampen om Digital Post

Selskabet, der blev stiftet i 2001, er ejet ligeligt af PostNord og Nets. Fra 2021 er det konsulenthuset Netcompany, der får opgaven om at håndtere tjenesten Digital Post, da selskabet vandt udbuddet foran e-Boks.

Det kan du læse mere om her: Sådan skal e-Boks rejse sig efter nederlag i kampen om Digital Post: "Vi mister en del af vores selvforståelse. Digital Post har altid været en del af vores natur"

e-Boks vil dog fortsætte med at drive postkassen for kommunikationen med private aktører, der eksempelvis sender lønsedler til borgerne.

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S