Det nye kort over New York giver desværre ikke lige så fri mulighed for at udforske som man kunne have håbet, da der ikke findes meget andet end de forudbestemte missioner.

The Division 2 Warlords of New York anmeldelse: Agent-jagt i New Yorks gader

Den første store udvidelse er klar til The Division 2 og trods at der er tale om en lidt rodet blanding, vil fans være underholdt.

Begejstringen var stor da Ubisoft sidste år sendte The Division 2 på gaden, og i vores egen anmeldelse kaldte vi det for en succesfuld efterfølger, hvor det hele dog alligevel virkede en smule mere velkendt end vi havde ønsket.

På det tidspunkt var forhåbningen naturligvis at Ubisoft ville være klar til at rette fejl, tilføje indhold og generelt gøre det hele til en mere fuldendt oplevelse. Den slags har dog i bred grad manglet, og i stedet virker det som om udvikleren har ønsket at smide alle kræfterne i den første egentlige udvidelse som har fået navnet Warlods of New York og kræver at man er villig til at betale.

Som titlen antyder går turen denne gang tilbage til New York (som dannede baggrund for det første spil), hvor jagten indledes på den tidligere Division-agent Aaron Keener og hans bande af ligesindede forbrydere. Hvis det navn ikke siger dig noget er der ingen grund til panik, for historien fungerer bedst som baggrundsstøj for en masse skyderi, eksplosioner og jagten på bedre udstyr.

Formlen er velkendt og via en række af sammenhængende missioner, som man selv kan bestemme hvornår man kaster sig over, kommer man tættere og tættere Keeners håndlangere, som alle har fået deres egne tematiserede omgivelser at boltre sig i. Hver af disse skurke giver også adgang til nye evner når de bliver besejret. Evnerne er en blanding af favouritter fra det første spil, samt helt nye af slagsen og giver det hele lidt mere kulør.

Trods at man selv bestemmer i hvilken rækkefølge man vil kaste sig over det hele, er det en smule slavisk opbygget. Det klæder spillet at tage turen tilbage til New York der har aldrig har set bedre ud i serien end her, men der er ikke meget ekstra at udforske udover de forskellige missioner og derfor føles det fra tid til anden som om man forceres gennem alt indholdet uden mulighed for at stoppe op og nyde omgivelserne.

En smule underligt er det også at man tvinges til at gennemføre hele udvidelsen når man først er gået i gang med den, da det ikke er muligt at vende tilbage Washington før Keener er uskadeliggjort. Grunden til dette er delvist at alle der køber den nye udvidelse bliver får evne-loftet løftet fra 30 til level 40, men det virker som en lidt firkantet løsning på noget der kunne have været gjort mere elegant.

Det forhøjede evne-loft resulterer også en i en af den nye udvidelses kedeligste udfordringer, for spiller man sammen med nogen som ikke har købt udvidelsen, vil man stadig kunne mødes i Washington, men vil blive mødt af en evne-forskel hvor level 30 spillere pludseligt mødes af level 40 fjender.

Spillet sørger selv for at udligne en del af denne udfordring, men er man ikke tilfreds med den er her ikke andre muligheder end at punge ud, hvilket virker underligt for et spil der ellers hidtil havde stået fast på ikke at skille spillergrupperne.

Andre af nyhederne er langt mere positive og bedst er de nye crafting og gear-systemer, som gør det langt sjovere at smedje sit eget udstyr, samt mere overskueligt at sortere mellem alt det man finder på sin vej. I bedste Diablo-stil er The Division 2 stadig et loot-drevet spil, og at det nu er blevet langt lettere at sætte sin egen finger på hvordan ens figur fungerer, er en virkelig stærk tilføjelse.

Det er også gennem gear-systemet udvikleren har foretaget den største justering af spillets balance, hvilket har gjort det af med de mest afsindige sammensætninger af evner og udstyr fra tidligere. Ikke alle justeringerne har været lige effektive, men generelt har det givet plads til en mere afrundet oplevelse som også har givet plads til nye roller og bedre udnyttelse af oversete evner.

Spillere der har nået det øverste evne-niveau nu også få mulighed for at investere evne-point i nogle små forbedringer, hvilket giver mere at spille for, selv efter man ellers troede at have opnået alt hvad der var at komme efter.

Warlords of New York er en blandet oplevelse, for trods at det nye indhold generelt er af højt niveau, byder resten af pakken på et par underlige beslutninger og en masse fejl som på forunderlig vis stadig ikke er blevet rettet. Sidst men ikke mindst er der prisen og er forlange mere end 200kr for en udvidelse der indeholder 5 – 6 timers ekstra spil er i den høje ende.

Den nye udvidelse er derfor mest af alt for de der allerede har klaret hver en bid indhold som grundspillet indeholdte, og stadig er sulten på nyt indhold, nye sværhedsgrader og et besøg tilbage til New York.