Det nye kort over New York giver desværre ikke lige så fri mulighed for at udforske som man kunne have håbet, da der ikke findes meget andet end de forudbestemte missioner.

The Division 2 Warlords of New York anmeldelse: Agent-jagt i New Yorks gader

Den første store udvidelse er klar til The Division 2 og trods at der er tale om en lidt rodet blanding, vil fans være underholdt.

Begejstringen var stor da Ubisoft sidste år sendte The Division 2 på gaden, og i vores egen anmeldelse kaldte vi det for en succesfuld efterfølger, hvor det hele dog alligevel virkede en smule mere velkendt end vi havde ønsket.

På det tidspunkt var forhåbningen naturligvis at Ubisoft ville være klar til at rette fejl, tilføje indhold og generelt gøre det hele til en mere fuldendt oplevelse. Den slags har dog i bred grad manglet, og i stedet virker det som om udvikleren har ønsket at smide alle kræfterne i den første egentlige udvidelse som har fået navnet Warlods of New York og kræver at man er villig til at betale.

Som titlen antyder går turen denne gang tilbage til New York (som dannede baggrund for det første spil), hvor jagten indledes på den tidligere Division-agent Aaron Keener og hans bande af ligesindede forbrydere. Hvis det navn ikke siger dig noget er der ingen grund til panik, for historien fungerer bedst som baggrundsstøj for en masse skyderi, eksplosioner og jagten på bedre udstyr.

Formlen er velkendt og via en række af sammenhængende missioner, som man selv kan bestemme hvornår man kaster sig over, kommer man tættere og tættere Keeners håndlangere, som alle har fået deres egne tematiserede omgivelser at boltre sig i. Hver af disse skurke giver også adgang til nye evner når de bliver besejret. Evnerne er en blanding af favouritter fra det første spil, samt helt nye af slagsen og giver det hele lidt mere kulør.

Trods at man selv bestemmer i hvilken rækkefølge man vil kaste sig over det hele, er det en smule slavisk opbygget. Det klæder spillet at tage turen tilbage til New York der har aldrig har set bedre ud i serien end her, men der er ikke meget ekstra at udforske udover de forskellige missioner og derfor føles det fra tid til anden som om man forceres gennem alt indholdet uden mulighed for at stoppe op og nyde omgivelserne.

En smule underligt er det også at man tvinges til at gennemføre hele udvidelsen når man først er gået i gang med den, da det ikke er muligt at vende tilbage Washington før Keener er uskadeliggjort. Grunden til dette er delvist at alle der køber den nye udvidelse bliver får evne-loftet løftet fra 30 til level 40, men det virker som en lidt firkantet løsning på noget der kunne have været gjort mere elegant.

Det forhøjede evne-loft resulterer også en i en af den nye udvidelses kedeligste udfordringer, for spiller man sammen med nogen som ikke har købt udvidelsen, vil man stadig kunne mødes i Washington, men vil blive mødt af en evne-forskel hvor level 30 spillere pludseligt mødes af level 40 fjender.

Spillet sørger selv for at udligne en del af denne udfordring, men er man ikke tilfreds med den er her ikke andre muligheder end at punge ud, hvilket virker underligt for et spil der ellers hidtil havde stået fast på ikke at skille spillergrupperne.

Andre af nyhederne er langt mere positive og bedst er de nye crafting og gear-systemer, som gør det langt sjovere at smedje sit eget udstyr, samt mere overskueligt at sortere mellem alt det man finder på sin vej. I bedste Diablo-stil er The Division 2 stadig et loot-drevet spil, og at det nu er blevet langt lettere at sætte sin egen finger på hvordan ens figur fungerer, er en virkelig stærk tilføjelse.

Det er også gennem gear-systemet udvikleren har foretaget den største justering af spillets balance, hvilket har gjort det af med de mest afsindige sammensætninger af evner og udstyr fra tidligere. Ikke alle justeringerne har været lige effektive, men generelt har det givet plads til en mere afrundet oplevelse som også har givet plads til nye roller og bedre udnyttelse af oversete evner.

Spillere der har nået det øverste evne-niveau nu også få mulighed for at investere evne-point i nogle små forbedringer, hvilket giver mere at spille for, selv efter man ellers troede at have opnået alt hvad der var at komme efter.

Warlords of New York er en blandet oplevelse, for trods at det nye indhold generelt er af højt niveau, byder resten af pakken på et par underlige beslutninger og en masse fejl som på forunderlig vis stadig ikke er blevet rettet. Sidst men ikke mindst er der prisen og er forlange mere end 200kr for en udvidelse der indeholder 5 – 6 timers ekstra spil er i den høje ende.

Den nye udvidelse er derfor mest af alt for de der allerede har klaret hver en bid indhold som grundspillet indeholdte, og stadig er sulten på nyt indhold, nye sværhedsgrader og et besøg tilbage til New York.

Skal du tage en Pro eller ej? Sådan vælger du imellem iPhone 12 og 12 Pro
Apples to iPhone-nyheder minder overraskende meget om hinanden. Der er dog væsentlige forskelle, som du skal være opmærksom på, når du vælger.
Det nye MitID er et tigerspring for bedre cybersikkerhed
Klumme: Det nye MitID er en enestående mulighed for et markant løft af it-sikkerheden i danske kommuner. Med baggrund i udfasningen af det nuværende NemID kan de samtidig forbedre og styrke deres it-systemers værn overfor cyberangreb.
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
Forebyg kritiske angreb med moderne autentifikation
Det er nemmest at forebygge kritiske cyberangreb, når medarbejderne kun tilgår data og systemer i sikkerhed bag firewall og øvrige sikkerhedsforanstaltninger. Virkeligheden er imidlertid, at medarbejderne – særligt siden foråret 2020 – i dramatisk stigende omfang arbejder hjemmefra, på alle tider af døgnet og fra enheder ejet af både dem selv og af virksomheden. Det sætter din sikkerhedsinfrastruktur under pres, og en af de mest effektive modforholdsregler er en moderne autentifikationsløsning, så kun rette vedkommende får adgang til forretningskritiske systemer og data. Det kan du læse mere om i denne hvidbog, som også går i dybden med, hvor, hvordan og under hvilke omstændigheder en sådan løsning kan indgå som et effektivt element i din samlede cybersikkerhedsindsats.