Datatilsynet øger GDPR-kontrollen med ny strategi: Første del bliver spørgeskema med 100 spørgsmål

Det danske Datatilsyn er på vej med en ny data- og risikobaseret strategi i tre faser. Den første bliver et skema med op mod 100 spørgsmål, som virksomheder og myndigheder skal besvare. "Tilsynsmodellen har et element af stikprøvekontrol og er opbygget som en tragt," siger tilsynschef Frederik Siegumfeldt.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Indsigt i det nye tilsynskoncept og spørgeskema Datatilsynet lancerer
  • Se illustrationen af Datatilsynets nye tilsynskoncept med tre faser
  • Indblik i hvilke typer spørgsmål Datatilsynet vil stille
  • Hvad målet er med det nye tilsynskoncept
771
4 min
Datatilsynet lancerer onsdag en helt ny data- og risikobaseret strategi, der skal føre til en langt bedre udnyttelse af tilsynets ressourcer.

Strategien har fået navnet 'Tilsyn med effekt', og med den åbner Datatilsynet op for et nyt koncept, hvor der blandt andet skal sendes spørgeskemaer ud til virksomheder og offentlige myndigheder.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 295kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 2.195 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Sådan har Matas fået den digitale tilstedeværelse til at eksplodere på tre år

0 Premium-indhold

Frank Rasmussen stopper som direktør for trafik-appen Hopper: "Jeg har valgt at træde af som direktør"

0 Premium-indhold

Kåring som Danmarks bedste Microsoft-partner tog fusen på Delegate: "Vi står der som tre skoleelever. Det var helt uventet og enormt sjovt"

0 Premium-indhold

Stærk vækst for Oracles cloud-platform giver Sysco Danmark vokseværk: Hæver omsætningen med 30 procent

0 Premium-indhold

Sikkerhedsekspert Peter Kruse: SolarWinds-angrebet rykker ved den fundamentale sikkerhedsregel, at man altid skal opdatere


Premium
Sådan har Matas fået den digitale tilstedeværelse til at eksplodere på tre år
Matas er på få år strøget ind som et af de fem mest kendte, danske brands på nettet. Det er sket gennem en ambitiøs strategi, fortæller ecommerce-direktør Brian Andersen til Computerworld.
Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
White paper
Sådan kan du arbejde effektivt uanset tid, sted og type af enhed
Hvad nu hvis dit arbejde, din information, dine processer og teknologien bag ved, var organiseret på en måde så det passede til din organisation – alt sammen guidet af en intelligent udgave af det digitale arbejdsrum? Det er visionen bag Atea og Citrix´s samarbejde med digital workspace – en smartere og mere effektiv måde at arbejde på. I dette whitetpaper kan du derfor læse om, hvordan du kan skabe et mere effektivt og brugervenligt arbejdsrum uanset tid, sted og enhed. En løsning der på en gang er både enkel og som sætter brugeren i centrum.