Artikel top billede

(Foto: Photo by Lastly Creative on Unsplash)

Streaming-gigant rammer 150 millioner betalende abonnenter på trods af prisstigninger

Den svenske streamingtjeneste Spotify har rundet en større milepæl. Selskabet har nu mere end 150 millioner betalende abonnenter, men taber penge på den enkelte kunde.

Musik-streamingtjenesten Spotify har fået intet mindre end 155 millioner betalende abonnenter med ombord.

Det oplyser selskabet efter det netop har fremlagt sit seneste regnskab.

Stigningen i antallet af abonnenter er steget med 24 procent sammenlignet med samme periode året før.

Men på trods af det rekordhøje antal betalende brugere, så falder indtjeningen per kunde for den svenske streamingtjeneste.

Det skriver The Wall Street Journal.

Spotify tjener nemlig bare 4,26 euro per kunde. Det er otte procent mindre end forrige år, hvor det tal lød på 5,13. Omregnet til danske kroner lyder det på godt 38 kroner.

Ifølge avisen sker faldet på trods af, at Spotify tidligere har øget prisen for abonnenter på flere af sine markeder, herunder i Europa.

Omsætningen fra de mange nye betalende kunder steg med 15 procent i forhold til forrige år, og lander dermed på 1,89 milliarder euro. Det svarer til 14 milliarder danske kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere