Tesla ramt af nedbrud: Bilejere låst ude af deres biler

Et nedbrud ramte i weekenden Teslas app, der var utilgængelig igennem et par timer. Det forhindrede blandt andet nogle af selskabets kunder i at komme ind i deres biler, fordi de netop bruger appen til at låse deres bil.

Artikel top billede

En lang række Tesla-ejere blev henover weekend mødt med en fejlmeddelelse, når de åbnede appen der er tilknyttet deres bil.

Det skyldes et større nedbrud hos Tesla, der ramte det amerikanske selskab, skriver BBC.

En række brugere skrev om problemet på det sociale medie Twitter, hvor flere også gjorde opmærksom på, at de ikke kunne få adgang til deres bil, så længe appen var nede.

"Jeg er strandet en time fra mit hjem, fordi jeg normalt bruger min telefon til at starte min bil," skrev en af brugerne.

Beskederne fik Elon Musk, der er en hyppig bruger af mediet, til at kaste sig over bruegrsupport til sine mange millioner følgere.

Efter nogle timer skrev han på Twitter, at der igen burde være forbindelse til appen, så selskabets kunder igen kunne benytte deres smartphone til at låse bilerne op med.

"Burde komme tilbage online nu. Ser ud som om vi ved et uheld har øget netværkstrafikken. Beklager, vi vil træffe foranstaltninger for at sikre, at det ikke sker igen," lød beskeden fra Elon Musk på Twitter.

BBC gør opmærksom på, at appen ikke er den eneste mulighed for at låse sin Tesla op. Det kræver dog man har alternativet på sig. Det er tilsyneladende ikke tilfældet for alle Tesla-brugere.

"Teknologi gør en masse ting mere effektive, men det afhænger af en server der virker 100 procent af tiden. Det er det samme som at forlade huset uden sit dankort, og forvente at kunne betale med sin smartphone. Hvis vi stoler på én enkelt mekanisme hele tiden, så kan uheldet være ude," siger Stuart Masson, der er redaktør på den britiske hjemmeside The Car Experten.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S