Tesla ramt af nedbrud: Bilejere låst ude af deres biler

Et nedbrud ramte i weekenden Teslas app, der var utilgængelig igennem et par timer. Det forhindrede blandt andet nogle af selskabets kunder i at komme ind i deres biler, fordi de netop bruger appen til at låse deres bil.

Artikel top billede

En lang række Tesla-ejere blev henover weekend mødt med en fejlmeddelelse, når de åbnede appen der er tilknyttet deres bil.

Det skyldes et større nedbrud hos Tesla, der ramte det amerikanske selskab, skriver BBC.

En række brugere skrev om problemet på det sociale medie Twitter, hvor flere også gjorde opmærksom på, at de ikke kunne få adgang til deres bil, så længe appen var nede.

"Jeg er strandet en time fra mit hjem, fordi jeg normalt bruger min telefon til at starte min bil," skrev en af brugerne.

Beskederne fik Elon Musk, der er en hyppig bruger af mediet, til at kaste sig over bruegrsupport til sine mange millioner følgere.

Efter nogle timer skrev han på Twitter, at der igen burde være forbindelse til appen, så selskabets kunder igen kunne benytte deres smartphone til at låse bilerne op med.

"Burde komme tilbage online nu. Ser ud som om vi ved et uheld har øget netværkstrafikken. Beklager, vi vil træffe foranstaltninger for at sikre, at det ikke sker igen," lød beskeden fra Elon Musk på Twitter.

BBC gør opmærksom på, at appen ikke er den eneste mulighed for at låse sin Tesla op. Det kræver dog man har alternativet på sig. Det er tilsyneladende ikke tilfældet for alle Tesla-brugere.

"Teknologi gør en masse ting mere effektive, men det afhænger af en server der virker 100 procent af tiden. Det er det samme som at forlade huset uden sit dankort, og forvente at kunne betale med sin smartphone. Hvis vi stoler på én enkelt mekanisme hele tiden, så kan uheldet være ude," siger Stuart Masson, der er redaktør på den britiske hjemmeside The Car Experten.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S