TDC i store netværks-problemer: Kunder kan ikke foretage opkald

Der er store netværks-udfordringer hos TDC, hvilket betyder, at selskabets kunder ikke kan foretage opkald via mobilen eller fastnet. Der er også problemer med at ringe til akuttelefonen eller til 112, hvis man sidder inde med et TDC-abonnement.

Artikel top billede

(Foto: PR-Foto / Nuuday)

TDC døjer i disse minutter med store driftsforstyrrelser på sit netværk.

Det betyder, at selskabets kunder ikke er i stand til at foretage eller modtage opkald i øjeblikket.

Hos Yousee, der er et af selskabets kundevendte brands, fremgår det på hjemmesiden:

"Der er i øjeblikket en teknisk fejl, så det ikke er muligt at modtage eller foretage opkald på sin mobil eller fastnet telefon. Dette betyder også at det ikke er muligt at ringe til vores support eller kundeservice. Vi knokler for at få fejlen rettet hurtigt muligt, og beklager de gener fejlen medfører."

Jonas Sunn Torp, der er kommunikationschef i TDC, bekræfter driftsproblemerne overfor Ekstra Bladet.

"Der er nogle problemer med det mobile netværk, men vi kender ikke omfanget endnu," fortæller han.

Københavns Politi oplyser på Twitter, at det ikke er muligt for borgere, der har en TDC-abonnement, at ringe 112 og 114 i øjeblikket. Her henvises i stedet til at benytte en fastnet eller låne en telefon, der har en anden udbyder.

Flere af landets Regioner oplyser ligeledes på Twitter, at man ikke kan ringe til akuttelefonen på 1813 i øjeblikket, hvis man har et TDC-abonnement.

Kan ikke ringe til support-telefonen

Sidste år blev TDC splittet op i to selskaber. Hhv. TDC Net, der står for fibernetværket, og Nuuday, der har alle de kundevendte brands under sig.

Nuuday består af ni forskellige brands såsom TDC Erhverv, Telmore, Yousee og Hiper med mere. Alle disse underselskaber kører på samme netværk, som TDC Holding ejer.

På Telmores hjemmeside lyder det beskeden i øjeblikket:

"Vi har lige nu udfordringer med netværket, hvorfor du kan opleve, du ikke kan foretage og modtage opkald - her inkluderet opkald til vores kundeservice. Vi arbejder på højtryk for at løse fejlen. Tak for din forståelse og tålmodighed."

Nogenlunde samme melding kommer fra TDC Erhverv, hvor det tilføjes, at det ikke er muligt at ringe til support og kundeservice hos firmaet pga. udfordringerne med telefonisystemet.

Annonceindlæg tema

Forsvar & beredskab

Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job