Artikel top billede

(Foto: Miklos Szabo)

Hvad er den bedste kommunikationsstrategi under et cyberangreb? Da 7-Eleven blev angrebet, traf Jesper Østergaard en klar beslutning

Da 7-Eleven blev angrebet traf Jesper Østergaard en klar beslutning: "Det, vi kunne dele, det delte vi", fortæller han. Hvordan navigerer man i denne opgave, når alle informationer pludselig kan blive til våben for hackerne? Her er ekspertens anbefalinger til krisekommunikationsstrategien.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvad Jesper Østergaard lærte af at vælge en åben kommunikatione med kunderne mens panikken støjede i kulissen
1.803
9:15 min
For lidt over et år siden, da direktør ved 7-Eleven Danmark, Jesper Østergaard i et cyberangreb så sin skærm gå i sort sammen med samtlige 7-Eleven-butikker i hele landet, fik han et råd fra kommunikationsafdelingen:

Hold kortene tæt og sig intet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Socialdemokratiet vil give massiv offentlig støtte til europæiske AI-virksomheder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Interne mails afslører: Derfor besluttede Microsoft at investere milliarder i OpenAI i 2019

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Jakob Høholdt fratræder som CEO for Sentia: Indsætter ny topchef fra Aeven

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Åbner for en af Danmarks største it-konsulentaftaler til 2,3 milliarder kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany har ansat 144 nye medarbejdere siden nytår: "Vi har fået travlt i Danmark," siger en godt tilfreds André Rogaczewski