Artikel top billede

(Foto: unsplash)

Reklamefri TikTok på trapperne: Abonnementet bliver meget billigere end Instagram og YouTube

TikTok prøver en ny betalingsmodel af, hvor tjenesten betales igennem abonnement fremfor reklamer.

Det sociale video-medie TikTok barsler med en ny mulighed for brugerne: At tilbyde en tjeneste fri for reklamer.

Netmediet Android Authority opdager spor af en ny betalingsmodel for tjenesten, hvor reklamer altså kan fjernes mod en månedlig betaling på 4,99 amerikanske dollar. Det svarer til godt 35 kroner per måned for at fjerne annoncer i ens feed.

Prissætningen er ifølge netmediet dukket op i TikTok app’ens kode, hvor den omtales som værende en forsøgsordning.

Fra TikTok lyder der ingen officiel besked om en snarligt kommende abonnementsmodel.

Underbyder konkurrenterne

Konkurrenter som Google og Meta, har også allerede implementeret eller arbejder med lignende reklamefri abonnementer.

I Googles tilfælde er YouTube-tjenestens reklamefri ’Premium’ abonnement en noget mere bekostlig affære med en månedspris på 13,99 amerikanske dollar. Det svarer til 99 kroner per måned i danske kroner. Herhjemme lyder normalprisen inklusiv moms på 119 kroner måndeligt.

Meta rygtes ligeledes til at vil indføre en annoncefri version, som ifølge finansmediet Wall Street Journal vil løbe op i henholdsvis 14 eller 17 dollar for reklamefri Instagram eller en bundle med reklamefri Instagram og Facebook.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere