Transportfirmaet UPS afleverede i går ved en fejl en pakke, som onlineforhandleren Digiwoo.com havde forsøgt at stoppe på vej til kreditkort-svindlere i England.
- UPS har netop oplyst, at man har fundet pakken. Den er ikke udleveret til svindlerne, men UPS har ved en fejl afleveret den på en forkert adresse i København, siger direktør Mikkel Rostock, Digiwoo.
Digiwoo har formentlig tabt mere end en halv million kroner på fortrinsvis GPS-udstyr, der den seneste måned er bestilt med falske eller stjålne kreditkort og sendt til adresser i England.
- Vi har de seneste dage flere gange oplevet, at svindlerne har haft held med at omdirigere pakkerne til nye adresser. Det fik derfor alle alarmklokker til at ringe, da vi fik oplyst, at en af pakkerne i går var udleveret i København og ikke var på vej retur til os, siger Mikkel Rostock.
Nu er pakken imidlertid igen hos UPS, har transportfirmaet netop fortalt Mikkel Rostock, der havde sat det danske politi på sagen.
Mikkel Rostock har endvidere modtaget en advarsel om, at de samme falske data, der bruges af svindlerne i London, nu også bliver brugt fra computere i Holland til at bestille produkter via nettet.
- Vi har selv en fornemmelse af, at der også er en forbindelse til Danmark, men det kan ikke siges med sikkerhed. Vi er meget på stikkerne i øjeblikket og har lige stoppet alle forsendelser til Holland, siger Mikkel Rostock.