CrowdStrike med første regnskab efter globalt nedbrud: Har kostet selskabet 800 millioner kroner

Omsætningen stiger med 32 procent, men det store Windows-nedbrud sætter alligevel sine spor, og selskabet har mistet forretning på den lange bane.

Artikel top billede

CrowdStrikes opdatering sendte millioner af Windows-enheder i Blue Screen of Death. (Foto: Maxim Tolchinskiy/Unsplash)

CrowdStrike er netop kommet med første regnskab efter det globale nedbrud i juli, hvor 8,5 millioner Windows-enheder brød sammen efter en fejlslagen opdatering fra CrowdStrike.

Netop dette nedbrud er også det første, der bliver påtalt i regnskabsmeddelelsen.

“At arbejde med kunderne for at komme sig over hændelsen den 19. juli har gjort os til en endnu mere robust og endnu mere kundeorienteret CrowdStrike, og vi fortsætter med at investere aggressivt i innovation.”

Sådan udtaler George Kurtz, CrowdStrikes administrerende direktør og medstifter, i meddelelsen og fortsætter:

"Som reaktion på stigende produktkompleksitet og et forhøjet trusselmiljø fokuserer organisationer i stigende grad på at konsolidere deres cybersikkerhedsleverandører til en strømlinet platform, der leverer bedre sikkerhedsresultater, som er CrowdStrike Falcon. Vores vision og mission om at stoppe brud forbliver uændret."

Det globale nedbrud kan ikke se spå omsætningen for kvartalet, som lander på 6,5 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 32 procent sammenlignet med samme kvartal sidste år.

Bundlinjen for kvartalet lander på 316 millioner kroner.

Sorte skyer i horisonten

Selvom nedbruddet ikke kan ses ved dette regnskab, er der dog tegn på, at det har ramt forretningen.

CrowdStrike forventer en omsætning for hele regnskabsåret på 26,2 milliarder kroner, hvilket er en nedgradering fra tidligere forventninger på omkring 27 milliarder.

Således er forventningerne til året omkring 800 millioner kroner lavere end tidligere som følge af nedbruddet, skriver mediet.

Samtidig har rivaler som SentinelOne og Palo Alto opjusteret, hvilket kunne tyde på, at de har øget deres markedsandele, skriver Reuters.

Se regnskabsmeddelelsen her.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S