HP indfører tvungen ventetid på 15 minutter for alle support-opkald

Ringer man til HP’s support, vil man automatisk komme til at vente på linien i et kvarter, inden support-medarbejderen svarer.

Artikel top billede

(Foto: Niels de Boissezon)

Ringer man fra en række lande til HP’s kundesupport, skal man fremover væbne sig med tålmodighed.

Selskabet indfører nemlig i en række lande nu en sluse, som alle kunder bliver placeret i, når de ringer til supporten.

Her vil man blive placeret på hold i 15 minutter, inden opkaldet bliver besvaret i den anden ende af en support-medarbejder.

Det vil ske med en automatisk besked i røret om, at HP ‘oplever længere ventetider, og vi beklager. Den næste medarbejder vil være tilgængelig om 15 minutter.’

Ventetiden er netop blevet indført i en række lande, herunder Storbritannien, Irland, Frankrig, Tyskland og Italien, skriver The Register

Formålet med slusen er klar: HP vil så gerne have, at kunderne ikke ringer, men istedet anvender selskabets onlinesupport.

De kunder, der fanges i slusen med deres telefon for øret, får da også besked om, at de kan få løst deres problem hurtigt ved i stedet at besøge HP’s support-website.

Beskeden gentages tre gange i løbet af det kvarter, hvor kunderne skal vente. Ifølge mediet lyder beskeden således straks opkaldet foretages, dernæst efter fem minutter, 10 minutter og 13 minutters ventetid.

I en mail udsendt til medarbejdere skriver HP, at årsagen til slusen er at ‘fremskynde til mere digital anvendelse ved at nudge kunder til selv at løse deres problem via online.’

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse