Mange danske virksomheder har problemer med at få fuld udbytte af deres CRM - og det er der en god grund til

Interview: Mange danske virksomheders investeringer i CRM-systemer går galt, og det er der en samlet grund til, fortæller lektor ved CBS, Per Østergaard Jacobsen.

Artikel top billede

Køb af forretningssystemer kræver en strategi. (Foto: Yan Krukau/Pexels)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs, hvorfor CRM-investeringer ofte går galt.
  • Se, hvad virksomheder bør gøre.
  • Viden om hvad en ny analyse fra CBS afslører om virksomheders tilgang til CRM og hvorfor det er problematisk.
508
2:45 min
Implementeringen og udbyttet af CRM-systemer skuffer ofte de danske virksomheder. Og det er der en særlig grund til.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S