Pandora lancerer succesfuld AI-agent på 30 dage: Nogle gange er den som et kvikt fem-årigt barn

Smykkegiganten Pandora er gået live med en AI-agent på rekordtid - og har straks oplevet et markant løft i kundetilfredsheden. Nu skal teknologien lære at forstå følelser og minder - og tale mindre om hvaler, fortæller CIO David Walmsley.

Artikel top billede

David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer for Pandora på scenen med Marc Benioff (med ryggen til), stifter og CEO hos Salesforce (Foto: Kristian Holm / +4540822786)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i Pandoras AI-strategi for at bevare kundeforhold digitalt via intelligente agenter
  • Eksempel på hurtig og effektiv AI-implementering med mærkbar NPS-effekt på under 30 dage
  • Inspiration til, hvordan AI kan skaleres uden store teams og med tæt ledelsesinvolvering
1.772
9 min
Online-shopping bare vokser og vokser. Det er nemt. Det er smart.

Men det er også en kæmpe udfordring for firmaer som smykkegiganten Pandora, hvis produkter i høj grad handler om følelser, empati og relationer.

Det er også derfor at virksomheden har kastet sig ud i en AI-satsning med agentteknologi som løftestang.

Og det er derfor også et projekt som David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer for Pandora, ikke tøver med at kalde deres moonshot - men som allerede nu giver nogle solide resultater.

Læses lige nu

    KMD A/S

    Konsulent til KMD Health & Social

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Linux Operations Engineer

    Midtjylland

    Politiets Efterretningstjeneste

    Datacentertekniker til PET

    Københavnsområdet

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job