Siemens Business Service har landet en outsourcing-kontrakt på et større to-cifret millionbeløb hos Industriens Pension.
Pensionsselskabet har 310.000 medlemmer og placerer nu it-driften hos Siemens Business Service på en fire-årig kontrakt. Også IBM, KMD og CSC har angiveligt budt på opgaven.
- Vi har opsagt vores aftale med ATP om håndtering af medlemmer og virksomheder. I forbindelse med etableringen af vores eget it-system, har vi brug for en samarbejdspartner på it-driften, siger vicedirektør Laila Mortensen, Industriens Pension.
Egne løsninger
Industriens Pension dropper samarbejdet om driften med ATP ved indgangen til 2007.
I øjeblikket arbejdes der på højtryk med at etablere egne it-systemer til at overtage opgaverne.
Pensionsselskabet har i den forbindelse købt et forsikringskernesystem fra it-leverandøren Edlund, et workflow-system fra Steria og et indbetalings- og indberetningssystem fra Capgemini.
Industriens Pension står sammen med Capgemini selv for at binde løsningerne sammen på en .net-baseret Microsoft-platform.
Nu er driften af platformen via en outsourcing-aftale placeret hos Siemens Business Services efter et kort forhandlingsforløb, der blev indledt først i det nye år.
Flere penge i kassen
- Vi har vurderet leverandørerne ud fra et miks af kvalitet og pris. Vi har valgt Siemens, fordi de virker til at være langt fremme på området og har styr på deres processer, siger Laila Mortensen.
Siemens Business Service har via selskabets aktiviteter i blandt andet Østrig været i stand til at levere særlige Microsoft-kompetencer i forbindelse med opbygningen af driftsløsningen.
Siemens Business Service mistede sidste år en driftsaftale med Københavns Amt på et trecifret millionbeløb, da amtet droppede Siemens til fordel for NNIT i Novo Nordisk-koncernen.
Med den nye aftale med Industriens Pension har Siemens landet en ny kunde i den finansielle sektor, hvor selskabet i forvejen løser opgaver for kunder som PFA og Nordea.
Siemens Business Service har ikke ønsket at kommentere den nye kontrakt.