Outsourcing-firma overtager dansk callcenter

Det svenske outsourcing-firma Tradimus har købt callcenter-koncernen Excellent, der har 550 ansatte og en trecifret million-omsætning i Danmark. It-outsourcing kommer nu på menuen.

Svenske Tradimus overtager den ligeledes svenske Excellent-koncern, der er en callcenter-virksomhed med 550 ansatte i Danmark.

Tradimus har, hvad der svarer til 1.100 fuldtidsansatte, som står for andre virksomheders kundeservice samt administration af økonomi, løn og personale - også kaldet business process outsourcing (BPO).

Med købet af Excellent fordobles medarbejderantallet, og Tradimus får samtidigt et solidt fodfæste i hele Norden.

Stor i Danmark

I Danmark betyder det ifølge opkøbte Excellents administrerende direktør, Kim Toft Madsen, at selskabet nu står med bedre kort på hånden til at overtage både konkurrenter og store virksomheders egne kundeservice-centre.

- Ekspansionsmulighederne via opkøb bliver langt mere sandsynlige og kommer til at ske langt hurtigere, for nu får vi den finansielle baggrund, siger han.

Excellent havde i 2004 en omsætning på 140 millioner kroner og et underskud på 1,1 million kroner i Danmark. Sidste år blev det ifølge Kim Toft Madsen til et nulresultat.

Selskabet står blandt andet for alt telesalg og kundeservice for HP i hele Norden, og der er mange andre it-koncerner på kundelisten.

Nye it-tjenester

Kim Toft Madsen blev administrerende direktør for Excellent Danmark sidste år, efter tidligere at have stået i spidsen for Visma Software, Telenor Business Solutions og Cinet.

Fra sit tidligere virke kender han derfor til den type produkter, som Excellent i fremtiden vil komme til at tilbyde efter fusionen med Tradimus.

- Vores produktudbud bliver på længere sigt langt større, end det er i dag. Personligt finder jeg det interessant med outsourcing af økonomifunktioner, it-infrastruktur og dokumenthåndtering og scanning, siger han.

Tradimus ejes af selskabets to stiftere sammen med venturefirmaet Nordic Capital og bilproducenten Volvo.

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S