Google flytter en del af sine udviklingsaktiviteter til Sydkorea, hvor selskabet planlægger at åbne en udviklings-afdeling, der primært skal fokusere på nye søge-teknologier.
Sammenlagt planlægger Google at spendere omkring 70 millioner kroner på den nye afdeling i de kommende to år.
Oven i dette beløb vil den sydkoreanske regering lægge 1,25 milliard won
Sydkorea er det land i verden, der er længst fremme, når det handler om eksempelvis bredbånds-opkoblinger og andet.
Det har fået en hel stribe af verdens store teknologi-virksomheder til at søge mod landet for især at teste nye innovative teknologier.
Det avancerede teknologiske stadie, som Sydkorea er på, kaster samtidig mange dygtige it-folk, som virksomhederne er interesserede i i deres udviklingsarbejde.
Sydkorea har indtil nu ikke været meget for at anvende Google og Yahoo, men har i stedet foretrukket at søge via de lokale portaler Naver og Daum.
Naver sidder således på 77,14 procent af det koreanske søgemarked, mens Google blot har 096 procent, skriver Financial Times.
En af grundene er, at der ikke findes meget net-indhold på koreansk. Derfor er en stor del af det koreanske søge-marked drevet af bruger-skabt indhold, hvor nogle spørger, og andre svarer.
