- Jeg tror på, at bredbånds-markedet vil eksplodere, og man er nødt til at hoppe på bølgen, inden det bliver en bølge.
Sådan lyder det fra Niels Svenningsen, der 1. december fratræder sin stilling som øverste chef for det fusionerede Topnordic/Ementor til fordel for stillingen som administrerende direktør i Dansk Bredbånd.
Umiddelbart ligner det et vældigt trin ned ad stigen at træde ud af en topstilling i et selskab med 3.300 ansatte for at sætte sig i direktør-stolen for et selskab med blot 100 ansatte.
Ikke størrelse, men gørelsen
Men sådan ser Niels Svenningen det ikke.
- Det er ikke selskabets størrelse, der er afgørende for mig. Det er forretnings-mulighederne. Det handler om at være med på bølgen, og det tror jeg faktisk, at jeg er ret god til, siger han.
Han har da også prøvet det før, da han gik fra at være øverste chef for Hewlett-Packard til at styre det daværende beskedne Topnordics indtog på de nordiske marked.
- Topnordic er vokset fra 300 til 3.300 medarbejdere på tre år, og det har været en voldsom omgang, men også en rejse, som jeg ikke ville have undværet. Nu er tiden bare kommet til en ny rejse, siger Niels Svenningsen.
Han blev for en rum tid siden kontaktet af et rekrutterings-firma med tilbuddet om at skifte til direktør for Dansk Bredbånd.
Kæmpe-muligheder
- Jeg vidste jo ikke alt for meget om det, og det er en proces, der har taget tid. Efter at have undersøgt det, tror jeg, at det er marked, der vil vokse rigtigt meget, siger han.
Han vil endnu ikke komme med bud på, hvor Dansk Bredbånd er henne om et år.
- Nu skal jeg først ind i tingene, men det er klart, at jeg tror, at at der er kæmpe muligheder. Ellers havde jeg jo ikke skiftet job, siger han.