De store mobilselskaber mødes i næste uge til 3GSM-verdenskonferencen i Barcelona, og på programmet vil blandt andet være en diskussion om, hvordan de kan samarbejde om at promovere nye reklame-muligheder til mobiltelefoner.
- Der er behov for at samarbejde om reklamer til mobiler og skabe et fælles udgangspunkt til ting som reklamepriser og udformningen af reklamerne, siger en talsmand fra Vodafone.
– Reklamer til mobiltelefoner er en ny udvikling, som kræver samtaler på tværs af industrien, hvilket muligvis er på dagsordnen i næste uge.
Vodafone har dog ingen planer om at samarbejde med andre udbydere for at udvikle en søgemaskine til mobiltelefoner, der skal konkurrere med Google og Yahoo – et rygte der svirrer i den engelske presse.
The Sunday Telegraph citerer kilder fra industrien, som siger at flere store, europæiske mobilselskaber, inklusive Vodafone, T-Mobile, France Télécom og Telefónica Móviles, har planer om at afholde møder i Barcelona om at udvikle deres egne søgemaskine.
- Vi har ikke hørt om et sådant møde, og vi har ingen planer om at udvikle en søgemaskine, siger talsmanden fra Vodafone.
Oversat af Ditte Thøgersen