Europæiske telefonselskaber pønser på samarbejde

Når alverdens mobilselskaber i næste uge mødes til 3GSM-konferencen i Barcelona, vil de diskutere, hvordan de kan samarbejde om at promovere nye reklame-muligheder til mobiltelefoner.

De store mobilselskaber mødes i næste uge til 3GSM-verdenskonferencen i Barcelona, og på programmet vil blandt andet være en diskussion om, hvordan de kan samarbejde om at promovere nye reklame-muligheder til mobiltelefoner.

- Der er behov for at samarbejde om reklamer til mobiler og skabe et fælles udgangspunkt til ting som reklamepriser og udformningen af reklamerne, siger en talsmand fra Vodafone.

– Reklamer til mobiltelefoner er en ny udvikling, som kræver samtaler på tværs af industrien, hvilket muligvis er på dagsordnen i næste uge.

Vodafone har dog ingen planer om at samarbejde med andre udbydere for at udvikle en søgemaskine til mobiltelefoner, der skal konkurrere med Google og Yahoo – et rygte der svirrer i den engelske presse.

The Sunday Telegraph citerer kilder fra industrien, som siger at flere store, europæiske mobilselskaber, inklusive Vodafone, T-Mobile, France Télécom og Telefónica Móviles, har planer om at afholde møder i Barcelona om at udvikle deres egne søgemaskine.

- Vi har ikke hørt om et sådant møde, og vi har ingen planer om at udvikle en søgemaskine, siger talsmanden fra Vodafone.

Oversat af Ditte Thøgersen

Annonceindlæg fra DE-CIX

Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job