Verdens andenstørste internetmarked, Kina, er rammen om en strid mellem søgemaskine-mastodonten Google og det kinesiske søgemaskineselskab firma, Baidu.com.
Efter flere kampe om markedet står slaget denne gang om at udbygge online-bogmarkedet og biblioteksservices til de kinesiske online-brugere - og ikke mindst akademikere.
Det skriver engelske ZDNet.
"Baidu har allerede sikret sig lukrative aftaler med biblioteket på universitetet i Beijing, som er et af Asiens største akademiske biblioteker," forlyder det fra kilder i det kinesiske forlagsmiljø ifølge ZDNet.co.uk.
Aftalen gør, at Baidu kan flytte dele af universitetets bogressourcer online.
Google har derimod sikret sig aftaler med 20 lokale forlag, for at kunne tilbyde indhold på sin nyligt lancerede Book Search service til det dramatisk stigende antal kinesiske onlinebrugere.
Antallet er kinesiske onlinebrugere anslås nu til at have rundet 140 millioner.
Hugger medarbejdere fra Baidu
De to søgemaskineselskaber sidder på 75 procent af det kinesiske marked.
Og derfor anser analytikeren Florian Pihs ikke de andre kinesiske konkurrenter som nogen trussel mod hverken Google eller Baidu.
Og Google har planer om at ekspandere yderligere for at vinde onlinekrigen om Kina.
Således har Google planer om at hyre "flere tusinder" ingeniører i Kina. Og nogle af disse højtuddannede medarbejdere kender søgemaskinemarkedet særdeles godt.
"Google er godt igang med at stjæle medarbejdere fra Baidu," forklarer vice-præsident Florian Pihs fra det kinesiske analysehus Analysys International til Herald Tribune.