Sandt eller falsk?

4. myte: Google finder alt på nettet, og når søgemaskinen først har dine info, kan de ikke fjernes.

Tilbage til artiklen: 14 myter om moderne teknologi.

Computerworld News Service: Løgn-o-meter: 4,0 ud af 5

Selvom det nogle gange kan virke som om, Google har en finger med i alt, hænger det ikke sådan sammen i virkeligheden.

Google kan kun finde noget på nettet, hvis en anden side linker til det, bemærker Danny Sullivan, der er chefredaktør på Search Engine Land.

"Hvis du vil holde noget hemmeligt så lad være med at lægge det ud på nettet, eller sørg i det mindste for at man skal bruge et kodeord for at se det,” siger han.

Du kan også afholde søgemaskinen fra at indeksere din side, eller få den til at fjerne sider den allerede har fundet, ved at følge vejledningen på Googles Webmaster Central.

Hvis din side allerede er fanget i Googles net, kan det dog tage noget tid at slippe ud af det igen.

Den svære ting er at fjerne oplysninger om ens person, hvis de findes på andre menneskers hjemmesider.

Du kan spørge sidens vært om at fjerne det indhold, du ikke er glad for.

Hvis ejeren nægter at fjerne indholdet og siden rummer følsom information som dit cpr-nummer eller copyrightbeskyttet materiale, kan du bede Google om at slette siden fra sit indeks.

Ellers kan det være, du bliver nødt til at ty til service som ReputationDefender, der vil forsøge at fjerne falskt, pinligt eller stødende materiale om dig for 165 kroner – men de tilbyder ingen garantier.

Tilbage til artiklen: 14 myter om moderne teknologi.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere