Sony Ericsson gør det ikke godt nok

Sony Ericsson har øget markedsandelene og kan vise et solidt overskud. Men det er stadig ikke godt nok.

Mobilproducenten Sony Ericsson havde et overskud på 327 millioner euro svarende til 2,4 milliarder danske kroner før skat i andet kvartal i år. Det er et vækstresultat som er 55 procent bedre end samme periode i fjor.

Godt, men ikke godt nok. For finansmarkedet havde forventet et resultat, der var en halv milliard højere, skriver Computerworlds søsterside i Sverige.

Gennemsnitsprisen per telefon har været lavere end forventet i dette halvår, og det er dette der udpeges som årsagen til, at overskuddet ikke når de forventede højder.

Resultatet bekymrer nu ikke topchef Miles Flint synderligt.

"Vores finansielle resultat for andet kvartal 2007 afspejler vores satsning på at opbygge vores varemærke på markedet for billeder, musik og video," skriver han i halvårsrapporten.

Billige mobiler

Selskabet er klatret op i mobilhierarkiet det seneste år og har således øget markedsandelene med tre procent, til ni.

Omsætningen har også taget et ordentligt hop og lander på 23 milliarder danske kroner. Det er en fremgang på seks millioner kroner i forhold til samme periode sidste år.

Men firmaet vil have mere, og for at få en endnu større andel af markedet vil man tage en ny strategi i brug.

Sony Ericsson vil nemlig sende en række billige mobiltelefoner, på markedet til næste år.

Sony Ericsson har allieret sig med franske Sagem, der skal stå for produktionen af billigmobilerne, der angivelig får en prisseddel på under 350 kroner.

Sony Ericsson har traditionelt bygget deres fremgang på dyre og avancerede telefoner, som er blevet solgt i relativt små mængder, men det skal der nu laves om på.

Firmaet har nemlig øjnet, at konkurrenter som Nokia, Motorola og Samsung har succes med at sælge billige modeller i store mængder.

Sony Ericsson sidder på omkring otte procent af mobilsalget i verden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere