En af 2007 mest ventede teknologi-begivenheder – lanceringen af Apples iPhone – ser ud til at blive en stor succes for Apple-direktør og –stifter Steve Jobs.
I juli måned stod der iPhone på 1,8 procent af alle solgte telefoner i USA, hvilket gør den lille designperle til den mest solgte smartphone, hvor den udmanøvrer alle sine konkurrenter i samme pris- og teknologiklasse som eksempelvis BlackBerry.
Det viser en undersøgelse foretaget af analysehuset iSuppli .
Analysebureauet vurderer, at iPhone'ens indgang og markedsandel på markedet for smart phones er uden sidestykke og "historisk."
To millioner adspurgte
Isuppli's undersøgelse er bygget på online-data fra to millioner amerikanere, hvoraf hovedparten er mænd under 36 år.
"Succesen sker på trods af, at iPhonen hverken har GPS eller 3G indbygget," lyder det fra iSuppli.
Analysehuset vurderer, at amerikanerne ikke bekymrer sig om de negative sider ved Apples iPhone. I stedet lægger forbrugene vægten på telefonens "revolutionære brugergrænseflade" og "coolness."