Hvad ville du sige til at tjene penge på at jagte it-drømmejobbet?
Ja, det lyder for godt til at være sandt, men det var ikke desto mindre en realitet for norske it-konsulenter, da it-firmaet Delfi ville trække kvalificeret arbejdskraft via jobannoncer.
Sammen med pr-bureauet Rykte besluttede Delfi sig for at betale de første 30 relevante kandidater næsten 2.000 kroner for at læse firmaets annoncer i den norske avis Bergens Tidende.
Det skriver avisen kampanje.com.
"Dygtige IT-konsulenter kan vælge og vrage mellem jobtilbud, og vi har erfaret, at almindelige stillingsannoncer ikke virker i dagens marked," siger chefen for konsulentafdelingen i Delfi, Einar B. Berg, til norske Kampanje.
Udover at læse jobannoncen skulle kandidater også svare på nogle spørgsmål samt uploade deres cv på til delfidata.no.
Kæmpe-respons
Noget tyder på, at pengene var givet godt ud, for responsen på jobannoncerne har været "formiddabel."
En uge efter initiativet blev søsat, har Delfi modtaget flere interessante jobansøgninger kvalificerede job-kandidater.
"Totalt set har kampagnen kostet os det samme, som det et rekrutteringsfirma skulle have i honorar for at stille med to til tre kandidater. Når effekten af vores tiltag er meget større, så er vi selvfølgelig meget tilfredse," udtaler Ryktes Torkel Lien, fra B2B-bureauet Rykte, til Kampanje.