Wirtek: Rumænien, dusører og uddannelse

Tilbage til artiklen: Sådan scorer du medarbejdere i rekrutteringskrisen.

Udviklingsvirksomheden Wirtek har i dag 90 medarbejdere, hvoraf de 40 skal findes i selskabets rumænske udviklingsafdeling.

"Det skyldes vanskelighederne ved at finde nok kvalificeret arbejdskraft i Danmark, og det lavere omkostningsniveau" siger Wirteks administrerende direktør, Michael Aaen.

Udover udflytningen af jobs forsøger Wirtek at navigere sikkert gennem rekrutteringskrisen ved at skrue op for HR-indsatsen.

Til det formål har selskabet blandt andet ansat en HR-ansvarlig, indført dusører til medarbejdere og fleksible arbejdstider.

Giver større frihed

"Det giver medarbejderen større frihed i dagligdagen. Han kan skylde nogle timer i en periode, og betale tilbage senere," siger Michael Aaen.

Derudover fremhæver han, at selskabet satser stort på at sende medarbejderne på kurser og videreuddannelse.

Det er i virksomhedens interesse, da det styrker medarbejdernes kundskaber, men også for medarbejderne, da de konstant fornyr sig og får papir på deres kunnen.

"Den slags spredes lynhurtigt blandt de it-uddannede via word-of-mouth, og det gør os mere attraktiv som arbejdsplads. Vi er meget bevidste om at brande Wirtek som en virksomhed, hvor den enkelte medarbejders faglige kunnen hele tiden styrkes," siger Michael Aaen.

Tilbage til artiklen: Sådan scorer du medarbejdere i rekrutteringskrisen.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S